דיגיטל וטק

אינסטגרם מיואשת: מוותרת על עוד פרויקט מרכזי

הרשת החברתית הפופולארית מודיעה כי תפסיק לנסות לעודד יוצרים להפוך את השידורים החיים שלהם לגרסה מעצבנת במיוחד של ערוץ הקניות
יאיר מור | 
אינסטגרם (צילום freepik)
רשת חברתית אינה ערוץ הקניות - זו המסקנה המתבקשת שאליה הגיעו, באיחור משמעותי, ברשת החברתית מבוססת התוכן הוויזואלי מבית מטא (פייסבוק לשעבר): לפי דיווח באתר TechCrunch, החברה הודיעה היום (שלישי) על סופו של עידן שידורי המכירות באינסטגרם, שהושקו בשנת 2020. החברה אמרה כי החל מ-16 במרץ - עוד 30 יום בדיוק - לא יוכלו יותר משתמשי הרשת החברתית לבצע שידורים חיים שבהם משולבת האפשרות להזמין מוצרים שמוצגים בהם. זאת לאחר שיכולת מקבילה בפייסבוק נסגרה באוקטובר האחרון.
אינסטגרם בפרט, ומטא בכלל, ניסתה בשנים האחרונות באופן אגרסיבי לקדם את השידורים החיים ממוקדי המכירות, שרשמו הצלחה מסחררת באפליקציות סיניות כמו WeChat ו-Douyin (הגרסה הסינית של טיקטוק). עם זאת, בעולם המערבי לא ממש אהבו את ההפיכה של פיד הווידאו ברשתות החברתיות לערוץ הקניות על סטרואידים (כזה שגם כש'מזפזפים' ממנו, מייד מגיעים לערוץ קניות אחר). לפי דו"ח של Insider Intelligence, לאחר שיא המגיפה, שבה צבר הטרנד הזה פופולאריות מינורית למדי בארה"ב, בשנה שעברה היוו קניות דרך רשתות חברתיות 5% בלבד מכלל הקניות של האמריקאים ברשת. 
לדברי מטא, היא תתמקד בפרסומות רגילות, המוצגות בפיד ומקשרות את המשתמשים לאתר החנות כדי לבצע קניות, אך גם ביכולת לתייג מוצרים בתמונות, סרטונים, סטוריז ורילז (כלומר תכנים שאינם חיים), מפני שבזה רואים המשתמשים במערב דרך 'נורמטיבית' יותר לפרסום ברשת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה