דיגיטל וטק

הדואר בהלם: פריצת סייבר ענקית שיתקה לחלוטין את השירות

את הפריצה לדואר המלכותי של בריטניה ביצע על פי הדיווח האקר ברמה עולמית, מעשרת הטובים ביותר בכנופיית לוקביט
מערכת ice | 
דואר זבל (צילום istock)

על פי דיווח בפייננשל טיימס, קבוצת ההאקרים לוקביט הודיעה שהיא לוקחת אחריות על המתקפה הגדולה על הדואר הבריטי המלכותי. לדבריהם, בחודש האחרון פגעו בלא פחות מ-40 ארגונים, כאשר הם מנסים לקבע את עצמם ככוח סייבר עולה.

יש לציין שהדואר המלכותי מספק משלוחים בהיקף של 2.2 מיליארדי ליש"ט והוא המטרה הגדולה ביותר בה פגעה הקבוצה. המדינה נותרה לפתע ללא יכולת לשלוח דואר לחו"ל.  את הפריצה ביצע על פי הדיווח האקר ברמה עולמית, מעשרת הטובים ביותר בכנופיית לוקביט.
 



שמואל גיחון, חוקר אבטחה בסייברינט הסביר לטק 12: "לוקביט מתנהלים בצורה טובה פי כמה מהרבה חברות לגיטימיות. הם מקצוענים, דואגים ליחסי הציבור שלהם, מתמקדים במוצר, בביזנס, מתרחקים מפוליטיקה. הם מציגים את עצמם כארגון שאין להתעלם ממנו. בקנה המידה הזה הם יגיעו לכל מקום ואין הרבה מה לעשות בנוגע לכך"

טרם אושר על ידי הדואר המלכותי באופן רשמי כי לוקביט פרצה את הגנות הסייבר שלו, ודורשת כופר תמורת הנתונים שגנבה. לא נמסר דיווח האם מתקיים משא-ומתן עם ההאקרים וכן כמה זמן צפויים השיבושים להימשך בבריטניה. 
המכה החדשה מגיע אחרי 18 ימי שביתה בחמשת החודשים האחרונים של הדואר הבריטי, "לוקביט מתנהלים בצורה טובה פי כמה מהרבה חברות לגיטימיות. הם מקצוענים, דואגים ליחסי הציבור שלהם, מתמקדים במוצר, בביזנס, מתרחקים מפוליטיקה", אמר שמואל גיחון, חוקר אבטחה בסייברינט שעקב אחר הקבוצה מקרוב. "הם מציגים את עצמם כארגון שאין להתעלם ממנו. בקנה המידה הזה הם יגיעו לכל מקום ואין הרבה מה לעשות בנוגע לכך".
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה