דיגיטל וטק

חמור: סיסמאות של הארגונים הגדולים בישראל דלפו לדארקנט

הסיסמאות אשר דלפו, מקנות גישה לרשתות רבות ועלולות היו לאפשר חדירה לגופים ציבוריים ורשויות ממלכתיות לרבות משרדי ממשלה, רשויות עירוניות, בתי חולים ועוד
מערכת ice | 
אבטחת סייבר (צילום vecteezy)
חברת אבטחת הסייבר Cynet, חשפה בימים האחרונים מאגר ענק של סיסמאות של גדולי הארגונים בישראל שדלפו לדארקנט, זאת במסגרת מחקר יום יומי שוטף שמבצעת החברה על מנת להגן על לקוחותיה. הסיסמאות אשר דלפו, מקנות גישה לרשתות רבות ועלולות היו לאפשר חדירה לגופים ציבוריים ורשויות ממלכתיות לרבות משרדי ממשלה, רשויות עירוניות, בתי חולים ועוד.
הסיסמאות הושגו ככל הנראה כתוצאה מפריצה למחשב של אחד מעובדי חברה המספקת שירותי מחשוב לגורמים ציבוריים רבים. הממצאים הועברו לגורמים הרלוונטיים במערך הסייבר הלאומי ונמצאים בטיפולו. בעקבות הפעולה היזומה של חברת סיינט, צוותי מערך הסייבר הלאומי פעלו באופן מיידי על מנת לחסום את הגישות שדלפו.
אביעד הסניס, סמנכ"ל טכנולוגיות, Cynet: "יכולות המודיעין והתגובה המהירה של Cynet מנעו חדירה לרשתות של ארגונים מהגדולים בישראל וחשיפה של מערכות ונתונים רגישים הנוגעים לחיי אדם. השיתוף המהיר של הממצאים עם הגורמים והגופים הרלוונטיים במערך הסייבר בלם חדירות פוטנציאליות לארגונים הללו". Cynet נוסדה ב-2015 על ידי נתנאל עמר ואייל גרונר ומעסיקה כיום כ-300 עובדים בתל אביב, בוסטון וברחבי אירופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה