דיגיטל וטק

מביך: תמונות וסרטוני עירום של בנו של ביידן צונזרו בטוויטר

אילון מאסק פרסם כי בקמפיין לנשיאות של ג'ו ביידן ב-2020 ביקשו מטוויטר להסיר פוסטים שכללו "פורנו נקמה" נגד בנו של נשיא ארצות הברית, האנטר ביידן, אחרי שפורסמו ברשת החברתית תמונות עירום וסרטונים שלו שהודלפו לאחר שהשאיר את מחשבו בחנות תיקונים
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום יוטיוב/ Guardian News)
בסוף השבוע פורסמו "תיקי טוויטר" ביוזמתו של הבעלים הנכנס, אילון מאסק. המסמכים הראו כי בקמפיין לנשיאות של ג'ו ביידן ב-2020 ביקשו מטוויטר להסיר פוסטים שכללו "פורנו נקמה" נגד בנו של נשיא ארצות הברית, האנטר ביידן.
העיתונאי מאט טייבי פרסם בסוף השבוע האחרון שרשור של ציוצים שהראה שיחות פנימיות בין עובדי טוויטר, המצביעות על כך שהם קיבלו בקשות מהקמפיין של ביידן לצנזר פוסטים – שאכן הוסרו לאחר מכן מהפלטפורמה. בהודעות שנחשפו כתב בכיר אלמוני בטוויטר באימייל בתגובה לחמישה קישורים של ציוצים ששיתף עובד אחר בטוויטר: "טפל באלו".
הקישורים הופיעו בחמישה ציוצים שנמחקו על ידי הרשת החברתית, אך את ארבעה מהם עדיין ניתן למצוא ברשת. מדובר כאמור בתמונות עירום וסרטונים של בנו של ג'ו ביידן, האנטר ביידן, שהודלפו לאחר שהשאיר לכאורה את המחשב הנייד שלו בחנות תיקונים.
ההסרה של אותם פוסטים נתפסה על ידי המבקרים כעדות מוכחת להטיה של פלטפורמת המדיה החברתית לטובת פוליטיקאים דמוקרטים, והבעלים אילון מאסק הרחיק לכת וקרא להם הפרה של התיקון הראשון לחוקה (שאוסר על חקיקת חוקים הפוגעים בחופש ביטוי). למרות זאת, הציוצים לא הכילו תוכן פוליטי בכלל. במקום זאת, הם כללו כאמור תמונות וסרטונים של האנטר ביידן שהופצו ללא הסכמתו.
מאסק צייץ לאחר מכן בטוויטר כי "טוויטר הפועלת כדי לדכא את חופש הביטוי אינו הפרה של התיקון הראשון, אבל פעולה לפי פקודות מהממשלה כדי לדכא את חופש הביטוי, ללא ביקורת שיפוטית, היא כן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה