בעולם

טראמפ נגד ביידן: "תקע סכין בגבה של ישראל"

במהלך נאום שנשא דונלד טראמפ הוא הבטיח שכשיחזור לבית הלבן, בכוונתו לחזק מחדש את הקשר בין ישראל לארצות הברית, זאת לאחר שביידן "בגד בישראל ובקהילה היהודית"
מערכת ice |  2
דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ)
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אמר במהלך הוועידה שהשנתית הקואליציה היהודית הרפובליקנית שנערכה בשבת כי הוא "גאה להיות הידיד הגדול ביותר שהיה לישראל אי פעם בבית הלבן". בהמשך הצהיר טראמפ כי הנשיא ביידן "בגד בישראל ובקהילה היהודית", ונשבע שאם ייבחר מחדש ב-2024, ארצות הברית "תעמוד שוב עם" המדינה היהודית.
דונלד טראמפ לא הגיע לוועידה באופן פיזי וכי נאומו שודר על מסכי הענק באולם. בהמשך דבריוט טראמפ תקף את ביידן ואמר שהוא "הורס את האומה שלנו לנגד עינינו". "עלינו לקחת בחזרה את הבית הלבן ב-2024 - זה הכרחי", אמר טראמפ, וחזר לדבר על ישראל והבטיח בשנית "להחיות את הבריתות שלנו עם ידידתנו ובת בריתנו הקרובה, מדינת ישראל".
לדבריו היחסים בן המדינות לא חזקות כבעבר: "הברית לא חזקה עכשיו, אפילו לא חזקה במעט", אמר טראמפ. "תחת הממשל שלי, נלחמנו למען ישראל והקהילה היהודית כמו שום נשיא בהיסטוריה" טראמפ אמר כי בזמנו הדברים היו נראים אחרת: "עבדתי יחד עם כולכם, עמדתי בהבטחותיי, הכרתי רשמית בבירה האמיתית של ישראל ופתחתי את השגרירות האמריקאית בירושלים".
"הכרתי גם את הריבונות הישראלית על רמת הגולן, דבר שרוב האנשים אפילו לא ביקשו ממני לעשות כי הם הרגישו שזה בלתי אפשרי - 52 שנים שהם עבדו על זה - סיימתי את זה ביום אחד", אמר טראמפ לקול מחיאות הכפיים.
"הוצאתי את ארה"ב ממועצת זכויות האדם הצבועה והמושחתת של האו"ם, שאפשרה לעולם ולמפירי זכויות האדם הנוראיים ביותר, לתקוף את ארה"ב ולתקוף את ישראל", המשיך. "פרשתי מהסכם הגרעין האיראני החד-צדדי והטלתי את הסנקציות הקשות ביותר אי פעם על המשטר האיראני".
טראמפ,חזר לתקוף את הנשיא ביידן, ואמר שהוא "לעולם לא יאפשר לאיים על מדינת ישראל בהשמדה גרעינית כמו שזה קורה עכשיו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נאד מקווה שלא יבחר גרם נזק אדיר שפרש מההסכם
    ייייייישששששש 11/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איראן על סף פצצה בזכות ביבי וטראמפ!! כל הכבוד תרשמו בהיסטוריה של העם היהודי כאחראים לחורבן בית שלישי
    סגור
  • 1.
    מדהלה יעקב 11 רחובות
    יצחק 11/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טרמפ חזר לשחק על המגרש של ישראל והיהודים בפוליטיקה האמריקנית למרות שיש בדבריו הנוכחיים לא מעט אמת הוא נותר עוף מוזר בלשון המעטה ואילו הייתי אזרח אמריקני הייתי בוחר בעד מועמד רפובליקני אחר או אחרת
    סגור