דיגיטל וטק

אייפון 14 נכשל? אפל משנה את תחזית המכירות

לפי דיווחים, החברה הורתה לקבלניות הייצור שלה לייצר פחות אייפונים חדשים. עם זאת, לא כל החדשות רעות עבור החברה – דווקא האייפונים היקרים יותר פופולאריים במיוחד השנה

יאיר מור | 
אייפון (צילום unsplash)
מכירות סדרת אייפון 14 ככל הנראה נמוכות מכפי שצפתה אפל, כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג היום (רביעי).
מקורות יודעי דבר מסרו לסוכנות כי אפל הנחתה בימים האחרונים את קבלניות הייצור של הסמארטפונים שלה להוריד את מכסת הייצור למחצית השנייה של 2022. במקור, הזמינה אפל 96 מיליון מכשירים למחצית הזו. כעת, לפי המקורות, היא הורידה את ההזמנה לכמות זהה לזו שמכרה בתקופה המקבילה אשתקד – 90 מיליון יחידות.
הדיווח הזה מצטרף לדיווחים אחרים אודות שינוי בהזמנות האייפונים החדשים שפורסמו מאז השקת המכשירים לפני כשבוע וחצי. בשבוע שעבר דיווח האתר הסיני ITHome כי קבלניות הרכבה של דגמי אייפון 14 ואייפון 14 פלוס, הדגמים הפשוטים יותר, קיבלו מאפל הנחיה לסגור חלק מפסי הייצור של המכשירים, אך במקביל להרחיב את פסי הייצור של דגמי אייפון 14 פרו ואייפון 14 פרו מקס. במקביל פרסם האנליסט מינג-צ'י קו, שנחשב למנתח האמין ביותר של כל מה שקורה באפל, שרשור בטוויטר בו דיווח גם הוא על צמצום בייצור אייפון 14 ו-14 פלוס ועלייה של 10% בהזמנות לאייפון 14 פרו ו-14 פרו מקס.
הסיבות לשינויים נחלקות לשניים: ההורדה בסך ההזמנות נובעת, ככל הנראה, מהמשבר העולמי, הגורמת למשתמשים רבים להימנע משדרוג מכשיריהם לעת עתה; במקביל, שני הדגמים הפשוטים בסדרה החדשה פשוט אינם מהווים שדרוג משמעותי לעומת הדור הקודם, כך שנראה כי הצרכנים לא מוצאים סיבה לשלם עליהם, מה שמוריד מאוד את הביקוש להם.
מניית אפל הגיבה לדיווח בירידה של כ-4% בפתיחת יום המסחר בוול-סטריט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה