דיגיטל וטק

אייפון 14 הוצג רשמית - והוא מסוגל לתקשר דרך לוויינים

אפל הכריזה על שני סמארטפונים "בסיסיים" בעלי צילום טוב יותר ויכולת לתקשר עם לוויינים - אך לא לשיחות, משום שמדובר בתקשורת איטית להחריד מתי הם יגיעו וכמה הם יעלו?
יאיר מור |  1
אייפון 14 (צילום יח"צ)
אפל הכריזה לפני זמן קצר על שני מכשירים חדשים בסדרת אייפון, תחת השמות אייפון 14 ואייפון 14 פלוס – לא, לא פרו. פלוס. מדובר בחלוקה חדשה של סדרת האייפון, כך שהרגיל והפלוס הם הדגמים ה"זולים" בעוד פרו ופרו מקס הם דגמי הדגל היקרים (הרבה) יותר.
המכשירים החדשים מגיעים בגדלי מסך של 6.1 ו-6.7 אינץ', עם מעבדי A15 Bionic בעלי 5 ליבות עיבוד ו-16 ליבות בינה מלאכותית. מערך הצילום האחורי שלהם שופר, עם מצלמה ראשית שעדיין מציעה 12 מגה-פיקסל בלבד, אך לצד גודל נקודות גדול יותר, צילום טוב יותר בחושך וייצוב תמונה טוב יותר גם לסטילס וגם לווידאו. גם תוכנת עיבוד התמונה שופרה, כך שהתמונות אמורות לצאת טובות מאי פעם.

מה שהכי מעניין באייפונים החדשים הוא היכולת לתקשר באמצעות לוויינים – וכפי שהעריכו השמועות לקראת ההשקה, מדובר בתכונה למקרי חירום בעיקר, מכיוון שקשה מאוד לתקשר באמצעות לוויינים. החברה ציינה כי אפילו הודעות טקסט יכולות לקחת חצי דקה לשליחה, ולכן היא מדריכה את המשתמשים בכיוון הטלפון ישר אל הלוויין הקרוב וכתיבת הודעה קצרה עם כל המידע הדרוש לשירותי החירום, לשליחה המהירה ביותר שאפשר של כל המידע הדרוש במקרה חירום.
מחירי אייפון 14 ואייפון 14 פלוס יתחילו מ-800 ו-900 דולר, בהתאמה. ההזמנות תיפתחנה ביום שישי הקרוב, כאשר אייפון 14 יגיע לחנויות בארה"ב ביום שישי שאחריו והפלוס יגיע ביום שישי ה-7 באוקטובר (אחרי יום כיפור).
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אותו טלפון נמכר כבר 5 שנים (ל"ת)
    ראובן 09/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור