דיגיטל וטק

מכירות אייפון 14 בישראל שוברות שיאים – האמנם?

פרטנר טוענת שמכירות אייפון 14 בישראל בתקופת ההשקה שברו את שיאי כל הזמנים – אבל זה לא אומר הרבה
יאיר מור | 
אייפון 14 פרו (צילום יח"צ)
פרטנר, חברת התקשורת השלישית בגודלה בישראל, הודיעה לפני זמן קצר כי המכירה המוקדמת של אייפון 14 שברה את שיא כל הזמנים, כאשר מספר היחידות שלו שהוזמנו דרכה לקראת ההשקה היום היה יותר מכפול מאשר בהשקת אייפון 13 באוקטובר 2021.
עם זאת, לא בטוח שהנתון הזה מספר את כל הסיפור: כפי שחשפנו בשנה שעברה, בהשקת אייפון 13 הגיע לישראל מלאי קטן במחצית מאשר בהשקות של סדרות קודמות, בשל המשבר החמור בשרשרת האספקה לפני היציאה מסגרי הקורונה ברחבי העולם. לכן, הכפלת המכירות השנה עשויה להיות בסך הכל חזרה למספרים ה"רגילים". עם זאת, מכיוון שהחברה לא חושפת נתונים מספריים, קשה מאוד לדעת אם זה מה שקרה כאן, או שסדרת אייפון 14 באמת זוכה כאן לרמת עניין חסר תקדים - מה שנראה מוזר בתקופה של משבר כלכלי.
שווה לציין כי גם בהשוואה לא רק לשנה שעברה, אלא לשנים שלפניה, יש סטייה סטטיסטית שמונעת ממנה להיות ברת תוקף. זאת משום שבכל השנים שלפני כן פרטנר תמיד נהגה למכור מכשירים במחיר הגבוה בישראל, כך שלא פלא שאנשים בחרו שלא להזמין אותם דרכה. מעבר לכך שכיום היא בין הרשתות הזולות יותר, היא גם מציעה את אחד ה"טרייד-אפים" הנדיבים ביותר, עם החזר בגובה של עד 3,000 שקל על המכשיר הקודם.
החברה ציינה כי הדגמים הפופולאריים ביותר הם הדגמים היקרים יותר, כאשר אייפון 14 פרו מקס – הדגם היקר ביותר – הוא גם המבוקש ביותר. מדובר בנתון שונה במעט מזה של מחסני חשמל, שחשפה אתמול כי אצלה הדגם הפופולארי ביותר היה אייפון 14 פרו עם 50% מההזמנות, בעוד אייפון 14 פרו מקס היווה 40% מההזמנות. לדברי פרטנר, הישראלים מעדיפים את הצבע הסגול החדש, ואת הנפח הבסיסי יחסית של 256 גיגה-בייט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה