דיגיטל וטק

טוויטר בפאניקה: ייתכן שנצטרך לסגור את השירות

בכירה בטוויטר שלחה מייל בהול לעובדי החברה, בו היא מודיעה להם כי הרשת החברתית נמצאת במצב חירום, וכל טעות קטנה עלולה לגרום לכך שהיא תקרוס לחלוטין
יאיר מור |  1
טוויטר (צילום shutterstock)
האם טוויטר תיסגר בקיץ, בחורף, במקרה של רעידת אדמה או שיטפון? CNN חושפת כי ביום שישי שלחה קארי פרננדז, סגנית נשיא להנדסה ברשת החברתית האמריקאית, מייל חירום לכל הצוותים שתחתיה, בו היא מבהירה להם שמצבה של הרשת החברתית עדין באופן יוצא דופן, וכל טעות או בעיה קטנה עלולה כרגע לגרום לחוסר זמינות מוחלט של השירות.
"ב-5 בספטמבר, חוותה טוויטר אבדן של אזור מרכז המידע שלה בסקרמנטו בשל מזג אוויר קיצוני", כתבה פרננדז. "האירוע חסר התקדים גרם לכיבוי מוחלט של ציוד פיזי בסקרמנטו". במלים אחרות: גל החום שמכה כרגע בקליפורניה הפך את השמירה על טמפרטורת עבודה תקינה עבור שרתי טוויטר לכה בלתי אפשרית, עד שלא רק שפעילותם הופחתה, אלא הופסקה לחלוטין.
כתוצאה מכך, ציינה פרננדז כי הרשת החברתית נמצאת כעת ב"מצב חסר יתרות", וכי "אם נאבד את אחד ממרכזי המידע הנותרים הללו – ייתכן שלא נוכל לספק תעבורה לכל משתמשי טוויטר". מרכזי המידע הנותרים נמצאים באטלנטה (ג'ורגי'ה) ובפורטלנד (אורגון), כאשר השנייה נהנית כרגע ממזג אוויר נוח למדי – אך בראשונה הטמפרטורות מגיעות בימים מסוימים לכאלו שמתקרבות למצב בקליפורניה.
המייל מעלה בעיה אקוטית בטוויטר, שנחשפה על ידי פייטר זאטקו, שהיה מנהל האבטחה בחברה עד שעזב והחל להדליף מידע וביקורת אודות אופן הטיפול שלה במידע. לדבריו, החברה סובלת מ"יתירוּת מרכזי מידע לא מספיקה", וכי כל תקלה קטנה עלולה לגרום לה ליפול "למשך שבועות, חודשים, או לנצח". טוויטר הגיבה בזעם להדלפה הזו – אך המייל הזה, בו אוסרת פרננדז על מתכנתי טוויטר אפילו לעדכן את האפליקציות שלה, וקל וחומר את השירות עצמו, אלא אם מדובר בתיקון דחוף ביותר, מצביע על כך שזאטקו צייר את התמונה הנאמנה יותר למציאות. בתזמון מעניין, היום הוא צפוי להעיד בוועדת החוקה של הסנאט.
חברות טכנולוגיה נמצאות מזה שנים רבות במירוץ אחר כל דרך אפשרית להקים שרתים במקומות שיקלו על קירור שלהן. גוגל הקימה לפני למעלה מעשור שרתים בפינלנד, מטא (פייסבוק לשעבר) מחזיקה שרתים בשוודיה, ומיקרוסופט ממחזיקה שרתים גם במדינות הצפוניות של אירופה וגם החלה בשנים האחרונות לפתח שרתים שמוטבעים בים, שם המים מקררים אותם באופן טבעי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גוגל עשתה זאת קודם, עם אונייה מוטבעת (ל"ת)
    גל 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור