השוק

דרמה בטוויטר: המשקיעים נואשים לאישור הרכישה

לפי מקורות פנימיים ברשת החברתית, משקיעי החברה כבר הצביעו בהמוניהם כדי לאשר את הצעת הרכישה של מאסק. עם זאת, לפי מצב המניה שלה, נראה שאותם משקיעים לא מאמינים כלל שהעסקה תצא לפועל

יאיר מור | 
מניות בטוויטר (צילום vecteezy, shutterstock)
בעלי המניות המרכזיים בטוויטר הצביעו ברוב משמעותי בעד הצעת הרכישה של אילון מאסק, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס הלילה שהסתמך על מקורות פנימיים.
המקורות מסרו כי למרות שהצבעת בעלי המניות נסגרת רק היום (שלישי), כבר אתמול בערב לפי שעון ארה"ב הצביעו מספיק בעלי מניות כדי שלהצעת הרכישה יהיה רוב חד-משמעי מספיק לאישור הרכישה גם אם אלה שטרם הצביעו יתנגדו לה.
כזכור, באפריל הגיש האיש העשיר בעולם, אילון מאסק, הצעה לרכוש את הרשת החברתית המדשדשת תמורת סכום אדיר של 44 מיליארד דולר, או 54.20 דולר למניה. פחות מחודש לאחר מכן הוא חזר בו והודיע לרשת החברתית כי היא חוזר בו מההצעה, שכן לדבריו היא כשלה בהוכחת קיומה של תקווה כלכלית לחברה, כאשר לא סיפקה נתונים מוצקים לגבי כמות המשתמשים האנושיים בה שמהווים פוטנציאל למכירת פרסומות ושירותים. בתגובה תבעה החברה את מאסק בדרישה להשלים את העסקה, ובעוד פחות מחודש צפוי להיפתח המשפט בין מייסד טסלה לרשת החברתית.
כרגע, נראה שלבעלי המניות בטוויטר יש סיבה טובה להצביע בעד הצעת הרכישה, אך אי אמון בהשפעתה: אתמול ירדה מניית טוויטר בבורסת ניו-יורק בכמעט 2%, ואפילו בשעות המסחר המאוחר, לאור הדיווח של רויטרס, היא לא הצליחה לעלות אפילו במחצית מהשיעור הזה. זאת לעומת ממוצע המדדים המרכזיים בוול-סטריט שעמד אתמול על עליות קלות. מחירה של מניית טוויטר עומד כרגע על 41.41 דולר – מחיר שלעומתו הצעת הרכישה של מאסק מהווה פרמיה של 30.8%. מצב כזה, שבו חברה עומדת להירכש והמניה שלה לא מצליחה להתקרב למחיר שישולם תמורתה, מעיד על חוסר אמור מוחלט של המשקיעים בכך שהעסקה אכן תבוצע, ללא קשר לתוצאת ההצבעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה