דיגיטל וטק

נטפליקס מתכוונת לנצל את הפרסומות כדי לרמות ברייטינג

שירות הסטרימינג הגדול בעולם עלה, לפי דיווח חדש, על דרך להפוך את האיום בהפסקות פרסומות לכלי נשק להעלאה מלאכותית של הרייטינג לתכנים שהוא רוצה לקדם
יאיר מור | 
נטפליקס (צילום vecteezy)
מי שיבחר לשלם לנטפליקס את המחיר המוזל תמורת צפייה בשירות עם הפסקות פרסומות, צפוי לגלות שלא רק שהוא לא מקבל את כל התכנים הזמינים בשירות, אלא שהחברה גם מנסה לדחוף אותו לצפות בתכנים מסוימים, כך נחשף בסוף השבוע בסוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג.
לפי מקורות המעורים בתוכניות שירות הזרמת הווידאו הגדול בעולם, נטפליקס מבטיחה לשותפי התוכן שלה כי לא תציג פרסומות בשני סוגי תכנים: תכנים המיועדים לילדים, וסרטים וסדרות מקוריים חדשים בתקופת ההשקה שלהם.
את ההימנעות מהצגת פרסומות בתכנים המיועדים לילדים קל מאוד להסביר: ראשית, רוב ספקי התכנים לילדים אוסרים, לפי הדיווח, להציג לצידם פרסומות; ושנית, בארה"ב, השוק הגדול ביותר של נטפליקס, קיימת רגולציה קפדנית מאוד לגבי פרסום על תכנים המיועדים לילדים, כמו איסור על פרסום ממתקים, מזון מהיר ומוצרים אחרים שנחשבים ללא בריאים, לצד האיסורים המובנים מאליהם על פרסום סיגריות, אלכוהול וכל פרסומת בעלת אופי מיני לקהל קטין.
ההימנעות מהצגת פרסומות בסרטים וסדרות חדשים הוא החידוש המשמעותי: בעיקרון, רוב יוצרי התכנים מעדיפים שהם יוקרנו ללא הפסקות פרסומת. גם אם הם מרשים פרסומות, מדובר על כאלו שמוצגות לפני או אחרי התוכן, ולא במהלכו. כדי למכור יותר פרסומות נטפליקס רוצה הפסקות גם במהלך התכנים – אלא שהיא הגיעה כנראה למסקנה כי היא יכולה לנצל זאת כדי לקדם את התכנים המקוריים שלה. כך, לפי הדיווח, היא הגיעה למודל לפיו סרטים וסדרות חדשים של נטפליקס עצמה לא יציגו פרסומות בתקופת ההשקה, אלא רק אחריה. הדבר יהווה רמיזה למשתמשים בתוכנית המוזלת כי אם הם לא רוצים לסבול מעודף פרסומות כדאי להם מאוד לצפות בתכנים המקוריים של החברה כמה שיותר מוקדם לאחר שחרורם – מה שיעלה באופן מלאכותי את ה"רייטינג" שלהם, שכן החברה מודדת פופולאריות של תכנים לפי מספר שעות הצפייה שהם צוברים ב-4 השבועות הראשונים שלהם בשירות.
לא מדובר במניפולציה היחידה שנטפליקס מבצעת עם מדידת הרייטינג של עצמה: כפי שחשפנו לאחרונה, פיצול עונות של סדרות מקוריות כמו "דברים מוזרים" נועד לאפשר לחברה להעלות בדיעבר את הרייטינג שלהן. זאת מאחר שכאשר מפצלים עונה לשני חלקים, וממתינים עד שרוב המנויים  יסיימו לצפות בחלק הראשון לפני העלאת החלק השני, יותר אנשים יצפו גם בפרקים האחרונים במסגרת ארבעת השבועות הראשונים שלהם בשירות כאשר הם עולים אליו. זאת בניגוד למצב הרגיל, בו רבים מהצופים יגיעו לפרקים האחרונים רק לאחר אותם 28 ימים.
לפי הערכות בשוק, אם נטפליקס תצליח להגיע לנוסחה נכונה של שילוב פרסומות בתכנים שלה היא תוכל להרוויח 3-4 מיליארד דולר בשנה מפרסום. החברה בונה על ההכנסות הללו כדי להפוך את המגמה שהורידה את המניה שלה בכ-65% מאז נובמבר 2021. בדרך לשם היא תצטרך לנהל מו"מ מחודש על הזכויות לתכנים שכבר קיימים אצלה, ולשלם לפחות על חלקם 10%-15% יותר למען הסעיף שיאפשר לה לדחוף אליהם פרסומות ולהרוויח כסף על כל מנוי מוזל שיצפה בהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה