דיגיטל וטק

אירופה רוצה לאיים על אפל – איך תגיב חברת הענק?

הצעת חוק שנמצאת כרגע בהכנה להצבעה בנציבות האירופית תנסה לכפות על אפל לבצע שינוי קיצוני באייפון כדי לשים סוף לאחת הבעיות הגדולות של המשתמשים. אלא שאפל עשויה להגיב באופן שייצור בעיה גדולה אף יותר
יאיר מור | 
אפל (צילום unsplash)
מכשירי אייפון שיימכרו באירופה יגיעו בלי המטען של אפל – כך, כנראה, לפי הצעת חוק חדשה שתעלה להצבעה בנציבות האירופית בחודש הבא, כפי שמסר מקור במוסד לסוכנות הידיעות רויטרס.
כבר שנים רבות מנסה הנציבות לעודד את יצרניות האלקטרוניקה לעבור לשימוש בתקן אחיד לחיבור מכשירים. ב-2011 הוביל הדבר לחתימה של כל יצרניות הסלולר מלבד אפל על הצהרה משותפת לפיה יפעלו יחד כדי לעבור לשימוש בשקע אחיד, ומאז ועד היום כל מכשיר חדש שיצא התחבר ב-USB. תחילה מדובר היה בחיבור USB 2.0 Micro-B, ומאוחר יותר USB Type-C (או, בקיצור, USB-C).
אפל, לעומת זאת, התעקשה להמשיך להשתמש בשקעים קנייניים משלה, ואף החליפה אותם מחיבורי 30-פינים ל-Lightning – כלומר, במקום ליישר קו היא בחרה לפתח מאפס תקן מתחרה שרק היא משתמשת בו.
ב-2018 החל האיחוד האירופי לאיים כי יעביר חוק שיהפוך את USB-C לתקן חובה, כך שכל מכשיר יחויב להגיע עם כבל טעינה התומך ב-USB-C, כאשר מכשירים שמתחברים בתקן אחר יגיעו עם כבל USB-C ומתאם לתקן הקנייני, או להיפך – כבל קנייני עם מתאם ל-USB-C. ב-2019 חשפה הנציבות כי חצי מהמטענים שנמכרו באירופה ב-2018 היו בתקן Micro-USB, 29% היו בתקן USB-C ו-21% היו בתקן Lightning.
אפל, מצידה, טענה כי העברת האייפון ל-USB-C "תיצור כמות חסרת תקדים של פסולת אלקטרונית" – אך בשנה שעברה יצרה בעצמה כמות אדירה של פסולת כזו כאשר החליפה את הכבלים שמגיעים עם אייפון מכבלים בצד אחד מתחברים למתאם חשמל או מחשב ב-USB-A (החיבור הגדול עם ה"לשון") לכבלי USB-C דו-צדדיים, מה שכפה על משתמשים להחליף את מתאמי החשמל שלהם.
גם אם החוק החדש אכן יעבור, וגם אם הוא יחייב שקע טעינה סטנדרטי – לאפל כבר יש תשובה אפשרית צינית למדי, ואף הרסנית: תקן הטעינה האלחוטי שלה, MagSafe, נועד ללא כל ספק לאפשר לה להסיר לחלוטין את שקע הטעינה של האייפון, כך שלא תצטרך לוותר על מטען קנייני משלה לאייפון. ההבדל היחיד יהיה שעתה משתמש שירצה להטעין אייפון יצטרך להסתובב לא עם כבל קנייני, אלא עם משטח שלם, ששוקל הרבה יותר וההטענה שלו יעילה הרבה פחות ואף גורמת לקיצור חיי הסוללה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה