דיגיטל וטק

שירותי הרשת של אמזון קרסו והפילו עמם חצי אינטרנט

אתרים רבים הנשענים על פלטפורמת הענן של ה-AWS קרסו. בין הנפגעים: אתרי חדשות מרכזיים, רשות הבטיחות התחבורתית בניו יורק ויישומון הפודקאסטים הפופולארי Anchor. אמזון: העניין בטיפול 
רועי בהריר-פרל | 
אמזון (צילום Unsplash)
תקלה שאירעה אתמול (רביעי) בשירותי הרשת של אמזון (AWS) גרמה לבעיות שונות באתרים ובשירותים רבים הנשענים על פלטפורמת הענן שלהם. בין האתרים שנפלו כתוצאה מכך נמצאים אתרי הבית של אדובי, פליקר ורוקו, לצד אתרי חדשות של גופי תקשורת מרכזיים בארצות הברית כמו העיתונים פילדלפיה אינקווייר, טמפה ביי טיימז וקאפיטל גאזט, שהכניסה אליהם לא התאפשרה.
גם השירותים הדיגיטליים של רשות התחבורה בניו יורק נפגעו מהתקלה באמזון - מה שגרם לכך שהרשות לא הייתה יכולה לעדכן בזמן אמת על מפגעים ברכבת התחתית ועל שינויים בזמני יציאה של רכבות. בין האתרים האחרים שנפגעו נמצא גם זה של חברת Irobot שמפעילה את שואב האבק האוטונומי איי-רומבה - פגיעה שגרמה לבעיות בהפעלת המכשירים הללו ובעדכונם.
נפגעים קשים נוספים היו ילדים שמכורים לאפליקציית המשחק הפופולרית פוקימון גו, המבוססת על שירותי הרשת של אמזון והפסיקה לפעול בעקבות התקלה. גם אתר הדרושים הגדול Glassdoor נפגע מהתקלה החמורה וגם ענקית הפודקאסטים Anchor שבבעלות ספוטיפיי ושירות השכרת הרכבים Getaround הושפעו ממנה במידה רבה.
לדברי אמזון, שורש הבעיה הוא בתקלה בכלי מעקב המידע של החברה, Kinesis. מהחברה נמסר כי העניין בטיפול וכי היא מאמינה שהתקלה תתוקן במהרה.
תומר לוי, מנכ״ל ומייסד Logz.io שגייסה השבוע 23 מיליון דולר, אמר ל-ice: “התקלה של אמזון גרמה לעשרות אלפי חברות להפסיק לעבוד, כולל חברות שנותנות שירות רפואי המחוברות למערכות נרחבות ומערכות קריטיות בעולם. המעבר של חברות וארגונים לעבודה בענן הואצה מאוד בשנה האחרונה. ארועים דוגמת האירוע הזה מזכירים את האחריות הכבדה וההשפעה של שלושת חברות הענן הגדולות, אמאזון, מיקרוסופט וגוגל. בעתיד נראה כי הם ישלטו בצורה מלאה בשאלה האם יהיה אינטרנט ואפילו האם בתי חולים יוכלו לעבוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה