TOP 5
משבר התעופה בשיאו: למה אל על, ישראייר וארקיע מזנקות ואנחנו משלמים ביוקר?
שנה לאחר משבר התעופה, נתונים מראים ירידה משמעותית במספר הנוסעים, עלייה חדה במחירי הטיסות, וירידה בתחרות. מה הגורמים לשינויים הללו, איך הם משפיעים על כיסי הנוסעים, ומה צפוי בעתיד הקרוב?
שנה אחרי 7 באוקטובר, עולם התעופה הישראלי נראה שונה לגמרי ממה שהיה בעבר. נתונים של רשות שדות התעופה וחברות האשראי חושפים ירידה חדה בכמות הנוסעים ועלייה משמעותית במחירי הטיסות. עם זאת, מדובר בשינויים שמעלים שאלות קשות לגבי עתיד התחום. אלו 5 ההתפתחויות המטרידות ביותר שהתרחשו בשנה האחרונה בתחום התעופה בישראל:
1. ירידה משמעותית במספר הנוסעים
הנתונים מראים כי כמות הנוסעים לישראל וממנה ירדה בצורה דרמטית מאז אוקטובר 2023. בספטמבר 2024 טסו כ-1.5 מיליון נוסעים, ירידה של כמעט 800 אלף נוסעים בהשוואה לספטמבר 2023. הירידה החדה הזו מצביעה על ירידה בביקוש לטיסות לישראל וממנה, בין השאר בגלל המצב הביטחוני והמלצות של גופים בינלאומיים להימנע מטיסות לאזור.
הנתונים מראים כי כמות הנוסעים לישראל וממנה ירדה בצורה דרמטית מאז אוקטובר 2023. בספטמבר 2024 טסו כ-1.5 מיליון נוסעים, ירידה של כמעט 800 אלף נוסעים בהשוואה לספטמבר 2023. הירידה החדה הזו מצביעה על ירידה בביקוש לטיסות לישראל וממנה, בין השאר בגלל המצב הביטחוני והמלצות של גופים בינלאומיים להימנע מטיסות לאזור.
2. זינוק דרמטי במחירי הטיסות
לצד הירידה בכמות הנוסעים, מחירי הטיסות עלו בצורה ניכרת. לפי נתוני חברות האשראי, בחודש ספטמבר 2024, הישראלים הוציאו כמעט 80% יותר על טיסות בהשוואה לשנה שעברה. הפערים הללו פוגעים בעיקר בנוסעים שמחפשים טיסות במחירים נגישים.
לצד הירידה בכמות הנוסעים, מחירי הטיסות עלו בצורה ניכרת. לפי נתוני חברות האשראי, בחודש ספטמבר 2024, הישראלים הוציאו כמעט 80% יותר על טיסות בהשוואה לשנה שעברה. הפערים הללו פוגעים בעיקר בנוסעים שמחפשים טיסות במחירים נגישים.
3. ירידה חדה בתחרות בשוק התעופה
אחת ההשפעות המרכזיות של המשבר היא הפגיעה בתחרות בשוק. אם בשנה שעברה פעלו בישראל 83 חברות תעופה זרות, כיום נחתו בנתב"ג רק 23 חברות תעופה זרות. הירידה במספר החברות הפעילות גורמת לצמצום האפשרויות עבור הצרכנים ולהעלאת מחירים נוספת עקב חוסר תחרות. כך, הנוסעים נאלצים לשלם יותר ולקבל פחות אופציות לבחירה.
אחת ההשפעות המרכזיות של המשבר היא הפגיעה בתחרות בשוק. אם בשנה שעברה פעלו בישראל 83 חברות תעופה זרות, כיום נחתו בנתב"ג רק 23 חברות תעופה זרות. הירידה במספר החברות הפעילות גורמת לצמצום האפשרויות עבור הצרכנים ולהעלאת מחירים נוספת עקב חוסר תחרות. כך, הנוסעים נאלצים לשלם יותר ולקבל פחות אופציות לבחירה.
4. חשש מהשפעת ההמלצות הבינלאומיות
המלצות של האיחוד האירופי וארגון התעופה הבינלאומי ממשיכות להשפיע לרעה על שוק התעופה הישראלי. האירופים ממליצים שלא לטוס לישראל עד סוף נובמבר, והארגון הבינלאומי ממליץ להימנע מטיסות לאזור עד דצמבר. ההמלצות הללו מצמצמות את מספר הטיסות הבינלאומיות ומייצרות חוסר ודאות עבור תיירים ואנשי עסקים שמחפשים דרכים להגיע לישראל או לצאת ממנה.
המלצות של האיחוד האירופי וארגון התעופה הבינלאומי ממשיכות להשפיע לרעה על שוק התעופה הישראלי. האירופים ממליצים שלא לטוס לישראל עד סוף נובמבר, והארגון הבינלאומי ממליץ להימנע מטיסות לאזור עד דצמבר. ההמלצות הללו מצמצמות את מספר הטיסות הבינלאומיות ומייצרות חוסר ודאות עבור תיירים ואנשי עסקים שמחפשים דרכים להגיע לישראל או לצאת ממנה.
5. עתיד מעורפל לשוק התעופה בישראל
התחזיות לעתיד לא נראות מזהירות. הירידה במספר הנוסעים והעלייה במחירים צפויים להמשיך לפחות בטווח הקרוב. חזרתה של התחרות לשוק תלויה בשינויים ביטחוניים ופוליטיים, ועד אז הנוסעים ייאלצו להתמודד עם מחירים גבוהים יותר ומעט אפשרויות בחירה.
התחזיות לעתיד לא נראות מזהירות. הירידה במספר הנוסעים והעלייה במחירים צפויים להמשיך לפחות בטווח הקרוב. חזרתה של התחרות לשוק תלויה בשינויים ביטחוניים ופוליטיים, ועד אז הנוסעים ייאלצו להתמודד עם מחירים גבוהים יותר ומעט אפשרויות בחירה.
עוד ב-
השנה האחרונה היוותה אתגר גדול לעולם התעופה הישראלי. הירידה במספר הנוסעים, העלייה הדרמטית במחירי הטיסות, הפגיעה בתחרות וההמלצות הבינלאומיות שלא לטוס לישראל, מייצרים תמונה עגומה. אין ספק שהמצב הנוכחי משפיע על כיסי הצרכנים, והשאלה הגדולה היא איך ומתי השוק יתאושש.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.תעופהגל 10/2024/13הגב לתגובה זו0 0תמיד הינו ותמיד נהיה עם דל פריאריםזה כמו אם חברת התעופה של רמי לוי,!!!!!! דופק אותנו גם בארץ וגם בחול.סגור