דיגיטל וטק

15 מיליון אמריקאים נטשו את פייסבוק מאז 2017

סקר הטכנולוגיה השנתי של ווקס חושף: 46% מהעוזבים עשו זאת לאחר שהגיעו למסקנה שהרשת החברתית לא שומרת מספיק טוב על פרטיותם. על מי האמריקאים כן סומכים?
רועי בהריר-פרל | 
פייסבוק (צילום Freepik)
הקהל הצעיר כבר מזמן עבר לאינסטגרם, לסנאפצ'ט ולטיקטוק. הבוגרים עדיין שם, אבל פחות. רוב הזמן הם בווטסאפ. אמנם קשה לראות את פייסבוק נעלמת מחיינו בטווח הקרוב, אבל עם הזמן מצטברות עוד ועוד עדויות למצבה הבעייתי של הרשת החברתית הוותיקה. בארצות הברית, למשל, איבדה פייסבוק מאז שנת 2017 ועד היום יותר מ-15 מיליון משתמשים. וכעת, סקר הטכנולוגיה השנתי של קבוצת המדיה "ווקס" והמגזין המקוון The Verge חושף כמה מהסיבות העיקריות לכך. 
על פי הסקר, בשנת 2020 משתמשים אמריקאים החליטו לעזוב את פייסבוק בעיקר בגלל ענייני פרטיות. ליתר דיוק, 46% מהם טענו שהפלטפורמה לא שומרת מספיק על המידע הפרטי שלהם ולכן הגיעו למסקנה שמוטב להסתדר בלעדיה. סיבה מרכזית נוספת לעזיבת פייסבוק, אותה ציינו 36% מהנשאלים, היא שהתכנים שהם פוגשים שם לא מעניינים. בנוסף, 27% מהנשאלים שנגמלו מפייסבוק אמרו שהם לא אוהבים את המודל העסקי של הרשת החברתית ו-26% טענו שהם פשוט מעדיפים רשתות חברתיות אחרות. 
טענות אחרות שעלו מתייחסות לכוח הרב של הרשת החברתית; 72% מהנשאלים אמרו שלפייסבוק יש יותר מדי כוח. עם זאת, העובדה שתאגיד פייסבוק הוא גם הבעלים של אינסטגרם ושל ווטסאפ מטרידה פחות את האמריקאים: 66% מהנשאלים בסקר העידו שאין להם כל בעיה עם זה. ייתכן שהסיבה לך היא שוואטסאפ פחות נפוצה בשימוש בארה"ב.
על מי האמריקאים כן סומכים? לפי הסקר, בעיקר על אמזון ועל מיקרוסופט: 75% ו-73% מהנשאלים (בהתאמה) אמרו שהם בוטחים בשתי החברות הללו, לעומת 41% מהנשאלים בלבד ששמים את מבטחם בפייסבוק - מה שמציב את הרשת החברתית של צוקרברג במקום האחרון בפרמטר של אמון הציבור ותחושת הביטחון שלו בעת הגלישה. במילים אחרות, אם פייסבוק לא תתיישר במהרה עם השיח הנוכחי שמתייחס לשמירה מוקפדת יותר על פרטיות הגולשים, היא עשויה למצוא את עצמה הרחק מאחור ותהפוך ללא רלוונטית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה