השוק

לאחר שהסכימה לשלם 450 מיליון דולר: טבע חוטפת תביעה בישראל

הצרות בחברת התרופות הישראלית לא נגמרות. לאחר שהסכימה לשלם 450 מיליון דולר בהסדר שיסגור את הפרשה המשפטית המרחפת מעליה מאז שנת 2020, כעת הוגשה נגד החברה תביעה גם בישראל
מערכת ice | 
תביעת הענק של טבע (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, freepik)
ביום שישי האחרון פורסם כי חברת התרופות הישראלית טבע הגיעה להסדר טיעון מול משרד המשפטים האמריקאי, במסגרתו היא התחייבה לשלם 450 מיליון דולר במהלך תקופה של 6 שנים. ההסדר מגיע בעקבות הפרשה החמורה שהתגלתה בשנת 2020.
בפרשה הקשה שמרחפת מאז מעל ראשה של חברת טבע ונחקרה במשרד המשפטים האמריקאי, נטען שהצליחה לנפח את המחיר של תרופת הקופקסון שלה, על חשבון משלם המסים האמריקאי. כזכור, התביעה המקורית נגד חברת טבע עמדה על סכום גבוה בהרבה של 10 מיליארד דולר.
בישראל רבים המתינו לפסק דין או החלטה רשמית של בית המשפט בארצות הברית, והבוקר (ראשון) הוגשה תביעה גם בבית המשפט בתל אביב. על פי דיווח של גלובס, בתביעה שהוגשה נטען כי מספר בכירים בחברה ידעו על המעשים והסתירו זאת.
עוד דווח כי התביעה הוגשה בשמם של אברהם ברק שמחזיק בחברת לייטקום שבשליטתו, ואשר מחזיקים במניות טבע. עורכי הדין של התובעים מבקשים לקבל לידם מסמכים אשר יאשרו מי מהבכירים ידע על אותם מעשים.
התביעה הוגשה על-ידי עורכי הדין שחר בן מאיר, יצחק אבירם, רנן גרשט, אופיר נאור ועדי גרנות. בטבע הגיבו לגלובס ואמרו כי יגיבו לתביעה בערוצים המתאים, כאשר תתקבל בחברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה