דיגיטל וטק

תחת מתקפת קורונה: תעשיית הדיגיטל מתנסה בנוהלי חירום

אמזון מבטלת ראיונות עבודה פרונטליים, השלטונות בסין מוציאים מהחוק סימולציית מגיפה וטיק-טוק מגוייסת בידי ארגון הבריאות העולמי ומואשמת בהיותה וירוס בעצמה

רועי בהריר-פרל | 
אמזון (צילום Unsplash)
בהלת הקורונה ממשיכה לטלטל את ענף הדיגיטל ולאתגר אותו במציאת דרכים להמשיך להתקיים בימים של מגיפה עולמית. באמזון, לדוגמה, החליטו לאחרונה לוותר על ראיונות עבודה פרונטליים, פייס-טו-פייס, ולערוך אותם, עד להודעה חדשה, בשיחות וידאו דרך סקייפ, וואטסאפ וכדומה.
אמזון: ראיון עבודה בוידאו
באמזון הכחישו את הידיעה שפורסמה בשישי האחרון, אבל כעת נראה שבפועל הפרקטיקה הזאת אכן מיושמת: אדם שקיבל השבוע זימון לראיון עבודה באמזון סיפר ל"פוקס ביזנס" שהוא תושאל ארוכות על ידי החברה בנוגע למקומות שבהם ביקר במהלך שלושת השבועות האחרונים ולאחר מכן התבקש שלא להגיע פיזית לראיון המתוכנן, אלא לאשר מועד חדש לראיון וידאו. כששאל מדוע, התשובה שקיבל מאמזון במייל הייתה "אנחנו לא מזמנים כרגע מועמדים לראיונות אצלנו במשרדים בגלל החשש מקורונה".
באמזון טוענים, מנגד, שהשינוי המדובר נוגע לראיונות עבודה לתפקידים מסוימים בלבד. עם זאת, הם מודים שהעובדים שם קיבלו לאחרונה הוראה להימנע מטיסות כל עוד לא מדובר במקרי חירום - מה שמעיד על רמת הלחץ בחברת הענק.
סין: הורידו מהאפ-סטור משחק ישן על וירוס
בסין, לעומת זאת, כבר התרגלו לנוכחותו של הווירוס והגיעו לשלב הבא באבולוציה של ההתמודדות עם מגיפות - שלב השעשוע. למעשה, הם נמצאים שם כבר זמן מה: האפליקציה של משחק הסימולציה Plague Inc (מגיפה בע"מ) - במסגרתו, המשימה היא להדביק כמה שיותר אנשים בכמה שיותר מדינות בווירוס קטלני - העפילה עוד בינואר למקום הראשון במצעד ההורדות של אפ-סטור בסין. לאחרונה, משרד הסייברספייס של סין שם לב לכך, והחליט, שמונה שנים אחרי שהאפליקציה הגיעה לחנות, שהיא "לא חוקית" והורה להורידה מהאפ-סטור הסיני לאלתר. כעת, הסינים, שנותרו בלי משחק ועם קורונה, מקווים שהרשויות יצליחו לעשות אותו דבר גם למגיפה האמיתית.
ועדיין בסין: ארגון הבריאות העולמי פונה לציבור בטיק-טוק
בינתיים, ארגון הבריאות העולמי (WHO) מנסה לפנות ללב הציבור המבוהל בסין ובשאר העולם דרך אפליקציית שיתוף הווידאו הפופולארית ביותר בעולם כיום - טיקטוק. ביום שישי האחרון, הארגון פתח שם חשבון במטרה להעביר אינפורמציה מדויקת ולהילחם בשמועות, באי הדיוקים, בפייק ניוז ובסילופים שמתפרסמים בטיקטוק בהמוניהם. בימים האחרונים, למשל, העלה לשם נער קנדי וידאו שבו הוא טוען שאחד מחבריו הוא הנדבק הראשון בקנדה - מה שהצית פאניקה באזור שבו הוא מתגורר. בווידיאו הראשון שהעלתה WHO לטיקטוק, לדוגמה, מציגה מומחית למניעת הדבקה מטעם הארגון את הצעדים שיש לנקוט כדי להפחית את הסיכון להידבק.
ואולם, יש מי שטוען שטיקטוק עצמה היא סוג של וירוס גלובאלי שמקורו בסין. מדובר בסטיב הופמן, המנכ"ל של "רדיט". הוא סבור שהאפליקציה הסינית היא למעשה רוגלה (spyware) שמתחפשת, ברוח פורימית, לאפליקציה. המסר התקיף הזה הושמע על ידו במסגרת פאנל של ועידת "2030", בה השתתפו בין השאר בכירים לשעבר בפייסבוק.
"אולי אני עוד אתחרט על מה שאני הולך להגיד עכשיו", אמר הופמן, "אבל אני באמת לא מצליח לרדת לסף דעתם של כל אלה שחושבים שצריך ללמוד מטיקטוק. האפליקציה הזאת היא טפיל קיצוני. היא כל הזמן מקשיבה לנו, וטכנולוגיית 'טביעת האצבע' שלה פשוט איומה מבחינת אבטחה ושמירה על פרטיות. היא פולשנית בצורה בלתי מתקבלת על הדעת. אין סיכוי שאי פעם אוריד את האפליקציה הזאת למכשיר הנייד שלי", סיכם. ולנו לא נותר אלא להמשיך ולתהות לגבי אפקט הקורונה: מה הלאה?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה