דיגיטל וטק

טויוטה מציגה: הסוף לטעינה איטית של רכבים חשמליים?

טויוטה חושפת טכנולוגיה שעשויה לשנות את כללי המשחק בתחום האנרגיה הירוקה – מחסניות מימן ניידות במקום תדלוק ממושך. האם זה הפתרון שיכבוש את שוק הרכבים החשמליים וגם ייכנס למוצרים ביתיים?
רפאל בן זקרי |  1
לוגו טויוטה (צילום Shutterstock)
טויוטה מציגה חידושים בתחום האנרגיה הירוקה, כשהבולט בהם הוא חזון של מחסניות מימן ניידות, שנראות כמו סוללות AA ענקיות, ויכולות לשנות את הדרך שבה משתמשים במכוניות חשמליות מבוססות תאי דלק מימניים (FCEVs). המחסניות הניידות מאפשרות להחליף את מקור האנרגיה ברכב במקום לעצור לתדלוק, ולטויוטה יש תקווה שהטכנולוגיה הזו תוכל לשמש לא רק לרכבים, אלא גם ליישומים ביתיים כמו בישול והפקת חשמל.
הקונספט, שהחל את דרכו במיזם של חברת הבת Woven של טויוטה, התפתח מאז והשיג שיפורים נוספים. המחסניות הנוכחיות קלות יותר וקלות לנשיאה, ובטויוטה רואים בהן דרך נוחה לספק מימן היכן שצריך, מבלי צורך בתשתית מסובכת של צינורות תדלוק. בימים אלה טויוטה אף משתפת פעולה עם חברת רינאי, שמציגה כיריים המופעלות במימן באמצעות המחסניות הללו.
למרות שהמחסניות הן עדיין בגדר קונספט, לטויוטה יש תקווה כי בעתיד הן יוכלו לספק אנרגיה לרכבים, מכשירים ביתיים ואפילו לספק פתרון במצבי חירום כמו הפסקות חשמל. המודל מבוסס על החלפה של המחסניות הריקות במחסניות מלאות, בדומה לאספקת מצרכים, מה שיכול להקל על הפצת המימן.
המעבר לאנרגיית מימן, במיוחד אם מופק ממקורות אנרגיה מתחדשים, עשוי לתרום למאבק במשבר האקלים. יצרניות רכב נוספות כמו יונדאי, BMW והונדה חוקרות גם הן את התחום, כאשר נראה שהשימוש במימן חוזר לתודעה כפתרון אפשרי לתחבורה נקייה בעתיד.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מכל הסיבות! (ל"ת)
    ללא ספק זה העתיד 10/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור