דיגיטל וטק

אילון מאסק מפרסם דוח שקיפות ראשון ל-X. מה המצב בהשוואה לימי טוויטר?

הרשת החברתית X מפרסמת דוח שקיפות ראשון מאז שאילון מאסק רכש אותה ב-2022. בימיה כטוויטר, הרשת נהגה לפרסם את הדוחות פעמיים בשנה. ההשוואה בין דוחות החברה בשתי התקופות – מורכבת 
שרון בירקמן |  3
אילון מאסק והרשת החברתית X (צילום shutterstock)
חברת X, לשעבר טוויטר, פרסמה את דוח השקיפות הראשון מאז נרכשה בידי אילון מאסק בשנת 2022.
לפני הרכישה של מאסק, טוויטר הייתה מפרסמת דוחות שקיפות כל שישה חודשים. הדוחות כללו נתונים על בקשות מידע ממשלתיות, הסרות תכנים והפרות מדיניות. הדוח האחרון שפורסם על ידי טוויטר סקר את המחצית השנייה של 2021 והיה באורך 50 עמודים. הדוח החדש של X מכיל 15 עמודים בלבד; בקשות ממשלתיות מופיעות גם באתר החברה ומעודכנות בו באופן קבוע כדי לעמוד בהוראות החוק.

החברה שינתה את שיטות המדידה שלה, מה שמסבך את ההשוואה בין דוח 2021 לדוח השקיפות הנוכחי. ב-2021 דווח על 11.6 מיליון חשבונות, 4.3 מיליון מהם טופלו ו-1.3 מיליון הושעו. בדוח החדש של X נרשמו מעל 224 מיליון דיווחים על חשבונות ותכנים, 5.2 מיליון חשבונות בלבד הושעו.
שוני בולט נרשם בכל הנוגע לדיווחים על תוכן שנאה. כמחצית מהדיווחים בדוח 2021, היו על תוכן שנאה, עם כמיליון חשבונות שטופלו בקשר לזה. בדוח החדש, X דיווחה שטיפלה רק ב-2,361 חשבונות שפרסמו תוכן שנאה. אחת הסיבות לכך עשויה להיות שינוי המדיניות של X מאז ימיה כטוויטר. בשנת 2022 שונתה המדיניות לגבי שנאה, כולל התייחסות לשינוי מגדרי. ובנובמבר של אותה שנה שונו גם החוקים הקשורים למגיפת הקורונה.
מאז נרכשה על ידי מאסק מספר המשתמשים בפלטפורמה ירד משמעותית; גם נתון זה מקשה על הבנת המציאות החדשה שלה. מאסק פיטר את רוב צוותי האמון והבטיחות וצוותי המדיניות שהיו אחראים לאכיפת החוקים בפלטפורמה, והחברה החלה לגבות תשלום עבור ה-API שלה, מה שהקשה על חוקרים וארגונים ללא מטרות רווח לגשת לנתוניה.
לפי הדוח החדש, בטורקיה הוגש מספר הבקשות הגבוה ביותר להסרת תכנים במחצית הראשונה של 2024, עם כמעט 10,000 בקשות; 60% מהן נענו. ברזיל לא היתה בין חמש המדינות המובילות בבקשות להסרת תכנים. זאת, למרות שסירובו של מאסק להסיר חשבונות שהפיצו מידע כוזב על הבחירות לנשיאות בברזיל הביא להשעיית הפלטפורמה במדינה.
חודשיים לפני הבחירות לנשיאות בארצות הברית, X פתחה מספר משרות בתחום האמון והבטיחות. עם זאת, נראה שהצוות עדיין קטן בהרבה בהשוואה לזה שהיה בטוויטר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זאת אותה כתבת בשתי הכתבות
    אורי 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שלא הבנת את החומר. למה לשקר, חגית?
    סגור
  • 1.
    אבל למה לכתוב דברים לא נכונים?
    חגית 09/2024/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חבל שאי אפשר להאמין למה שכותבים. אם תכנסו לקישור שאומר שמספר המשתמשים בטוויטר ירד משמעותית תראו שזה לא כתוב שם בכלל, גם לא קרוב. קשה להאמין שזה טעות בתום לב. השאלה היא, למה את צריכה לשקר, שרון, בשביל להעביר את עמדתך? אם את מרגישה צורך לשקר כדי להעביר את עמדתך, אולי היא לא צריכה להיות עמדתך...?
    סגור
  • זה דווקא כן נראה בתום לב
    משה 09/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכוונה הייתה כנראה שמספר העובדים ירד משמעותית, זה גם ההקשר של כל הפיסקה.
    סגור