מדדים ומחקרים

המפרסמים נוטשים את X של אילון מאסק, אבל מה עם טיקטוק?

ירידה חדה בהשקעה בפרסום ב-X: הפרסום בפלטפורמה יירד ב-26% ב-2025; תחת אילון מאסק, אמון המפרסמים ברשת החברתית ירד ל-12% בלבד; טיקטוק שומרת על מעמדה כמובילה בתחום החדשנות ויוטיוב שומרת על יציבות באמון המרפסמים; הצרכנים פתוחים יותר לפרסומות עם זינוק של 9% מאז 2023
שרון בירקמן | 
מאסק בצרות (צילום shutterstock, יוטיוב/ Real Time with Bill Maher)
דוח חדש של חברת ניתוח התובנות השיווקיות קנטאר מצביע על ירידה חדה באמון המפרסמים בפלטפורמת X (לשעבר טוויטר). מדוח "Media Reactions 2024", עולה כי המפרסמים מדווחים על ירידה צפויה של 26% בכספים שישקיעו בפרסום ברשת X בשנת 2025, הירידה הגדולה ביותר שנרשמה בפלטפורמת פרסום עולמית כלשהי.
הדוח מבוסס על ראיונות עם כ-18 אלף צרכנים ב-27 שווקים ואלף מנהלי שיווק בכירים ברחבי העולם. לפי הדוח, יוטיוב נותרה הפלטפורמה המועדפת ביותר על המפרסמים; אמזון וטיקטוק חולקות את המקום הראשון כחביבות הצרכנים.
אמון המפרסמים ברשת, שתמיד סבל משיעורים נמוכים ביחס לפלטפורמות חברתיות אחרות, ירד בצורה משמעותית תחת הנהגת אילון מאסק, מ-22% בשנת 2022 ל-12% בשנת 2024. X דורגה מחוץ לעשירייה הפותחת מבחינת אמון והערכת החדשנות בפרסום על הפלטפורמה. רק 4% מהמפרסמים סבורים שהפרסומות ב-X מספקות בטיחות למותגים (עד כמה הפרסומות שלהם יוצגו בצורה שלא תזיק למותג). המפרסמים תופסים את גוגל כמובילה בתחום עם 39% ואת טיקטוק כחדשנית ביותר זו פעם החמישית ברציפות; יוטיוב  נתפסת כמהימנה ביותר.
עוד עולה מהדוח כי 62% מהצרכנים ו-68% מהמפרסמים תומכים בבינה מלאכותית באופן כללי, אך עדיין לא בפרסומות שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית. 71% מהמפרסמים אינם מוטרדים מפרסומות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית, אך 41% מהצרכנים דיווחו כי פרסומות כאלה מטרידות אותם.
   
הפתיחות לפרסום בקרב הצרכנים עלתה מתחילת העשור; 47% מהצרכנים פתוחים כיום לפרסומות, לעומת 24% בלבד בשנת 2020. זינוק של 9% נרשם מאז 2023, העלייה הגדולה ביותר בנתוני הפתיחות מאז 2020.
דור ה-Z  מעדיפים פרסומות באמזון, פייסבוק וגוגל; סנאפצ'ט היא הפופולרית ביותר בקרב דור X ודור המילניום. טיקטוק זוכה להעדפה מצד הבוגרים, בייבי בומרס ודור X.
לדברי מנהלת ההובלה הגלובלית בתחום המדיה בקנטאר, המפרסמים עברו להוציא את תקציבי השיווק שלהם מ-X בשנים האחרונות. "היתה האצה דרמטית במגמה זו במהלך 12 החודשים האחרונים", אמרה, "סיבוב פרסה כרגע נראה לא סביר".
ביום שני איבדה X את הגישה לארבעים מיליון המשתמשים שלה בברזיל בעקבות הפצת מידע כוזב באמצעותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה