משפט

בית המשפט העליון החליט: X תישאר חסומה בברזיל

לברזילאים לא תהיה גישה ל-X, כך החליט בית המשפט העליון במדינה בהצבעה פה אחד. X והמנכ"ל אילון מאסק עלו על מסלול התנגשות עם רשויות החוק בברזיל בחודש אפריל, לאחר שבית המשפט העליון החליט להשעות עשרות חשבונות מהפלטפורמה עקב הפצת מידע כוזב
שרון בירקמן | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
בית המשפט העליון בברזיל החליט פה אחד שהרשת החברתית X (לשעבר טוויטר) תישאר חסומה בברזיל
כזכור, באפריל הורה שופט בית המשפט העליון בברזיל אלכסנדר דה מוראס להשעות עשרות חשבונות מהפלטפורמה בשל הפצת מידע כוזב. חלק מהחשבונות שהושעו היו של תומכי נשיא ברזיל הקודם בולסונארו.
החלטת השופט דה מוראס העלתה אותו על מסלול התנגשות עם אילון מאסק, בעלי הרשת החברתית, שאמר: "חופש הדיבור הוא עמוד התווך של הדמוקרטיה ושופט לא נבחר בברזיל הורס אותו למטרות פוליטיות". בסוף חודש אוגוסט הורה השופט על חסימת הרשת במדינה. 
חברות כמו אפל וגוגל נדרשו להסיר את האפליקציה של X מחנויות האפליקציות שלהן ולחסום את השימוש בה במכשירי iOS ואנדרואיד בתוך חמישה ימים.
כמו כן הוחלט כי קנס של 50,000 ריאל ברזילאי (כ-8,910 דולר) יוטל על מי שיימצא משתמש בפלטפורמה באמצעות רשתות וירטואליות פרטיות (VPN).

אתמול עלה הנושא להצבעה בתא הראשון של בית המשפט העליון בברזיל בו חבר השופט דה מוראס. חמשת שופטי התא בחנו את החלטתו לחסום את X בברזיל וכאמור, החליטו פה אחד שהרשת החברתית תישאר חסומה.
לבית המשפט העליון תפקיד מרכזי באכיפת חוקים הנוגעים למידע כוזב בברזיל. זאת במיוחד על רקע הבחירות האחרונות, בהן עלה חשש להפצת מידע כוזב. 
עם חסימת הגישה ל-X, הברזילאים עוברים לפלטפורמת המיקרובלוגינג Bluesky כתחליף. Bluesky דיווחה על חצי מיליון משתמשים שנרשמו אליה ביומיים האחרונים בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה