דיגיטל וטק

אחרי מיקרוסופט ואנבידיה: סמסונג שוקלת להקים מפעל במפרץ הפרסי

איחוד האמרויות, שרוצה להפוך לשחקנית מובילה בתחום הבינה המלאכותית, ממשיכה למשוך אליה חברות מובילות בשוק. אחרי מיקרוסופט, אנבידיה ו-OpenAI, הגיעה תורן של סמסונג ו-TSMC שפתחו במגעים להקמת מפעלים במדינה | כל הפרטים 
מערכת ice | 
שבבי סמסונג (צילום Shutterstock)
כניסתה של טכנולוגיית הבינה המלאכותית לחיינו דחפה קדימה את שוק השבבים העולמי ואת יצרניות השבבים שמנסות להישאר רלוונטיות בשוק ובמקביל להצליח להתמודד עם הביקוש הגובר לשבבי מחושב בינה מלאכותית.
כעת, דיווח חדש שפורסם לראשונה ב-"וול סטריט ג'ורנל" חושף שסמסונג וענקית השבבים הטייואנית TSMC, בוחנות הקמת מפעלי ייצור שבבים חדשים באיחוד האמירויות. נציגים מטעם שתי החברות ביקרו ממשך לאחרונה במדינה על מנת לדון באפשרות להקים מתחמי ייצור במדינה שהפכה למוקד עניין בקרב השחקניות בשוק השבבים.
לפי מקורות המעורים במגעים בין השתיים TSMC, שנחשבת ליצרנית השבבים הגדולה בעולם שואפת להקים במדינה מתחם ייצור שיהיה בסדר גודל של אלו שנמצאים במפעליה בטאיוואן. 
יש לציין שבדיווח נכתב שהמגעים של שתי החברות עם שלטונות הם ראשוניים בלבד ויכול להיות גם שהפרויקטים הללו בכלל לא ייצאו לפעול ובהתחשב במכשולים שיש לפניהן יכול להיות שהן יבחרו לוותר עליהם.
לפי ההערכה שפורסמה ב"וול סטריט ג'ורנל" הקמת מפעלים בסדר גודל שכזה יכולים לעלות ל-TSMC למעלה ממאה מיליארד דולר. סמסונג מצידה, עומלת כבר עכשיו על התרחבות עולמית ובונה מפעלים בארה"ב, יפן וגרמניה.
עם המעבר ההדרגתי לאנרגיה ירוקה והיעדים שהציב האיחוד האירופי ומדינות ברחבי העולם, מדינות המפרץ בהן איחוד האמירויות הבינו שהן צריכות לפעול על מנת למצוא מקור הכנסה חלופי ליום שבו יצטמצם משמעותית השימוש בגז ונפט. 
הן רואות את תעשיית השבבים כיורשת שתסייע לה להוריד את התלות שלהן בענף פטרוכימיה (הפקה וייצור נפט, גז ופחם), אך הדרך לשם עוד ארוכה. נכון להיום במפרץ הפרסי עוד אין את התשתיות הנדרשות להקמת מפעיל שבבים. הבנייה והציוד של מפעלים אלה עולה עשרות מיליארדי דולרים ובמידה ולא מעדכנים אותם באופן תדיר הם הופכים די מהר לחסרי תועלת.
 
לכן,  יצרניות שבבים מעדיפות להקים את המפעלים שלהן במרכזים קיימים שבהם יש עוד חברות, שם כבר יש מאגרים של עובדים מקצועיים, תשתיות קיימות וקרבה לספקים ולמימון. 
ל-G42, חברה מאבו דאבי, ישנו חלק מרכזי במאמצים שעושה איחוד האמירויות בתחום. בתחילת השנה, היא קבילה ממיקרוסופט השקעה בגובה של 1.5 מיליארד דולר והשתיים הוגיעו על הקמת שני מרכזים מקומיים לפיתוח תקנים לתעשיית הבינה המלאכותית. בסוף, G42, חשפה בשבוע שהיא תחבור לאנבידיה צורך הקמת מעבדת טכנולוגיית אקלים והיא גם מחזיקה בהסכם עם OpenAI.
העובדה שאיחוד האמירויות מנסה להפוך למעצמת בינה מלאכותית עוררה דאגה בקרב הממשל האמריקאי שנמצא כעת במלחמה שקטה נגד סין וחושש שהאמירויות תעביר לה טכנולוגיה מתקדמת. G42 מצידה, כבר הקדימה תרופה למכה והודיעה שהיא מסכימה להפסיק כל שת"פ עם הממשל הסיני או חברות סיניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה