דיגיטל וטק

בהשקעה של 11 מיליארד דולר: זה מפעל השבבים שייבנה בגרמניה

לאור המתחים בין ארה"ב לסין, TSMC הטייוואנית מתחילה בבניית מפעל שבבים ראשון באירופה, בעיר דרזדן שבגרמניה, בהשקעה של 11 מיליארד דולר. המהלך מחזק את מאמצי האיחוד האירופי להפחתת התלות באסיה, וגרמניה מובילה את הדחיפה להבטחת אספקת השבבים לתעשיות הקריטיות
רפאל בן זקרי |  4
שבב - אילוסטרציה AI
לאור המתחים הגוברים בין ארה"ב לסין והתלות הגוברת בשבבים עבור מגוון טכנולוגיות עתידיות, חברות רבות מחפשות דרכים להבטיח את אספקת השבבים שלהן. ענקית השבבים הטייוואנית TSMC, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, פתחה היום בבניית המפעל הראשון שלה באירופה, במהלך שמסמן את התחזקות מעורבותה של גרמניה במאבק על שליטה בייצור השבבים העולמי.
המפעל, שייבנה בעיר דרזדן שבגרמניה בהשקעה של 11 מיליארד דולר, יספק שבבים לתעשיות הרכב והתעשייה, והוא מהווה חלק מהמאמצים של האיחוד האירופי להגדיל את ייצור השבבים העולמי לכ-20% עד שנת 2030. גרמניה, בהובלת הקנצלר אולף שולץ, מובילה את הדחיפה של האיחוד האירופי להגדלת כושר הייצור של שבבים ביבשת, בניסיון להפחית את התלות באסיה ולחזק את תעשיית השבבים המקומית. כחלק מהמאמצים הללו, הממשל הגרמני מתכנן להשקיע כ-20 מיליארד יורו בחיזוק ייצור השבבים המקומי, כולל תמיכה במפעל החדש של TSMC ובמפעל המתוכנן של אינטל במגדבורג.
TSMC, שמספקת את השבבים שלה לחברות כמו אפל ואנבידיה, תהיה בעלת 70% מהמניות במפעל החדש בדרזדן, בעוד שחברות נוספות כמו Infineon, NXP, ו-Bosch יחזיקו ביתר המניות. המפעל צפוי להתחיל בייצור בסוף שנת 2027, והוא יאפשר לאירופה לצמצם את התלות שלה ביבוא שבבים מאסיה, דבר שהפך לקריטי במיוחד בעקבות משבר הקורונה והמתחים הגיאופוליטיים בין ארה"ב לסין.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה לא בישראל?????? (ל"ת)
    אני 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • חוטי
    חוטי 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל גנור
    סגור
  • 1.
    מפעל שבבים.
    מאיר 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה בישראל לא חשבו על האפשרות לפתוח מיפעל לשבבים.סתם הוזה.
    סגור
  • למה אינטל זה מפעל לקלפי פוקימון?? (ל"ת)
    יאיר 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור