דיגיטל וטק

הרשות הסינית לרגולציה של השוק: המניה התרסקה אבל עליבאבא "מתוקנת"

קבוצת עליבאבא סיימה שלוש שנות "תיקון" לאחר שנקנסה בסכום שיא של 2.75 מיליארד דולר בשנת 2021; באוגוסט 2024 דיווחה עליבאבא על הכנסות נמוכות מהציפיות לרבעון וירידה חדה של 72% בשווי המניה; עליבאבא הודיעה כי תמשיך "לפתח את הכלכלה בפלטפורמה וליצור ערך מוסף לחברה"
שרון בירקמן | 
עליבאבא קורסת (צילום shutterstock)
הרשות הסינית לרגולציה של השוק (SAMR) הודיעה ביום שישי כי קבוצת עליבאבא סיימה שלוש שנות "תיקון" לאחר שנקנסה בסכום שיא של 2.75 מיליארד דולר בשנת 2021 בעקבות חשדות לנהגים מונופוליסטיים. הרשות ציינה כי עליבאבא השיגה "תוצאות טובות" וכי תמשיך ללוות את החברה כדי "לסייע לה להסדיר את פעילותה ולשפר את עמידתה בתקנות ובאיכות".
בשנת 2020, סין פרסמה טיוטת תקנות חדשות שנועדו למנוע התנהגות מונופוליסטית בפלטפורמות אינטרנט ולחזק את הפיקוח על שוקי האונליין ושירותי התשלום של חברות כמו עליבאבא. באפריל 2021 הוטל על עליבאבא קנס חסר תקדים של 18 מיליארד יואן (2.75 מיליארד דולר), לאחר שבמסגרת חקירה לבחינת התנהגות מונופוליסטית נמצא כי החברה מנעה מסוחרים להשתמש בפלטפורמות מסחר אחרות.
בהמשך אותה שנה עליבאבא ביצעה שינויים נרחבים, כולל החלפת המנכ"ל והפסקת פעילותה בשווקים בינלאומיים ופנימיים. בתחילת 2022, לאחר תקופה של צמצום כלכלי שנגרם ממדיניות סגרים בקורונה, סין אותתה על הקלה בהגבלות על מגזר הטכנולוגיה.

בשנת 2023, החברה ביצעה את השינוי הגדול ביותר בתולדותיה, עם פירוק למספר יחידות חדשות וניסיון לרשום את רובן בבורסה. מנכ"ל החברה דאז, דניאל זאנג, פרש מתפקידו וההנהלה עברה לידי אדי וונגמינג וו.
באוגוסט 2024 דיווחה עליבאבא על הכנסות נמוכות מהציפיות לרבעון אפריל-יוני, עם ירידה חדה של 72% בשווי המניה מאז תחילת הסכסוך עם הרשויות נובמבר 2020. בתגובה להודעת הרשות כי החברה סיימה את תקופת התיקון, עליבאבא מתארת את ההודעה כ"נקודת התחלה חדשה לפיתוח" ומצהירה כי תמשיך "לפתח את הכלכלה בפלטפורמה וליצור ערך מוסף לחברה". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה