דיגיטל וטק

"אוקורה" חוגגת הישג ענק: זה המהלך של חברת הסטארט-אפ הישראלית

חברת "אוקורה" מרחיבה את פעילותה באירופה ונכנסת לשוק הפולני. הפעילות בפולין צפויה לכלול משרדי מכירות, צוו שיווק ושירות לקוחות וכן מרכז מו"פ שיתמוך בהמשך פיתוח המוצר. בני אברהם, מייסד ומנכ"ל אוקורה: "אנו נכנסים לשוק הפולני עם אמונה שפתרונות לניהול מט"ח יכולים וצריכים לעבור מהפכה"

מערכת ice | 
קבוצת אוקורה (צילום Eyal Toueg)
אוקורה, חברת סטארט-אפ הפינטק הישראלית - שוויצרית מכריזה היום (שני) כי היא מרחיבה את פעילותה באירופה ונכנסת לשוק הפולני. אוקורה, שפיתחה פלטפורמת ענן מבוססת AI לניהול תשלומים גלובליים, בנקאות וניהול סיכונים, נכנסת לשוק הפולני בצעד שיממש את התוכניות להרחיב את פעילותה באיחוד האירופי. 
לטענת הנהלת חברת סטארט-אפ הישראלית – שוויצרית, הכניסה לשוק הפולני תתרום באופן משמעותי על עתידה הכלכלי. לצד זאת, הפעילות בפולין צפויה לכלול משרדי מכירות, צוו שיווק ושירות לקוחות וכן מרכז מו"פ שיתמוך בהמשך פיתוח המוצר. אותו מהלך אסטרטגי נועד להקל על עסקים בפולין בתהליך התכנון, הניהול וביצוע הטרנזקציות מט"ח חוצות גבולות. 
פלטפורמת "Automated Business Currency Management" של חברת הפינטק הישראלית שוויצרית, מאפשרת לעסקים לנהל את הסיכונים הכרוכים בתנודתיות של שערי מטבע. לצד זאת, חברת "אוקורה" מציעה שירותי בנקאות דרך APIs שמאפשרים לחברות פינטק, בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים להציע ללקוחותיהם שירותי בנקאות המשלבים טרנזאקציות וגידור סיכונים. 
לאחר שחברת "אוקורה" הכריזה על פתיחת משרדים בלימסול שבקפריסין, חברת הפינטק מציינת כי ההתרחבות בפולין נועדה להבטיח ציות של הפלטפורמה לרגולציה של האיחוד האירופי. עם זאת, פולין היא השוק האירופי הגדול הראשון שבו מתכוונת אוקורה לשווק ולמכור את שירותיה לקהילה העסקית המקומית.
שווי הנכסים של כלל הבנקים בפולין נאמד ב-564 מיליארד יורו. עסקים קטנים ובינוניים – שהם קהל היעד המרכזי של אוקורה - מהווים 99% מהמשק הפולני, שמייצאים כ-50% מהמוצרים והשירותים שלהם  ואחראים ל-45.3% מהתוצר הלאומי הגולמי. 
בני אברהם, מייסד ומנכ"ל okoora, התייחס למהלך של החברה: "אנו נכנסים לשוק הפולני עם אמונה שפתרונות לניהול מט"ח יכולים וצריכים לעבור מהפכה. כשבדקנו את השוק האירופי פולין קיבלה ציונים גבוהים בשל מגזר הבנקאות המפותח, סחר החוץ רחב ההיקף ומדדים כלכליים נוספים. בנוסף לכך, פולין מציעה תמריצים כלכליים שהופכים פתיחת מרכז מו"פ בה לכדאית. 
מאז השקת פלטפורמת ABCM, חסכה חברת "אוקורה" לעסקים בישראל למעלה מ-11 מיליארד שקל בעסקאות מט"ח בינלאומיות תוך התמודדות עם החרפת הסיכונים הפיננסיים בישראל בשנת 2023 בעקבות המהפכה המשפטית והמלחמה בעזה.
מלבד זאת, החברה מדווחת כי הפלטפורמה השיגה צמיחה של 83% בכמות הלקוחות בשנת 2023, כאשר עד כה נרשמו כ-15,000 לקוחות לשימוש בה.  אוקורה רשמה בשנה האחרונה עלייה של 465% בעסקאות התשלומים שביצעו לקוחותיה ועלייה של 161% בכמות עסקאות ההגנה מפני תנודות של שערי מטבע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה