דיגיטל וטק

לראשונה: הבינה המלאכותית תוסדר בחוק - מה דינם של פורעי החוק?

האיחוד האירופי הכריז כי הוא בקרוב יאשר בחקיקה חוק אסדרה חדש בתחום ה-AI, אשר נקרא "חוק הבינה המלאכותית של האיחוד אירופי". מדובר בחוק שיסדיר את טכנולוגיית ה-AI ויעניק מענה להשלכות השימוש בה
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
טכנולוגיית הבינה המלאכותית ממשיכה להתפתח וזאת בעקבות החלטת האיחוד האירופי אשר מתכוון לאשר חקיקה נרחבת, ראשונה מסוגה בעולם הנוגעת לפיקוח ובקרה על תחום ה-AI. 
מדובר בחוק הנקרא "חוק הבינה המלאכותית של האיחוד האירופי", אשר נועד להסדיר את הטכנולוגיה המתקדמת ואף נועד להעניק מענה להשלכות השימוש בה. חלקים מסוימים של חוק האסדרה לטכנולוגיית ה-AI, צפויים להיכנס לתוקף באופן הדרגתי, בכדי להעניק לארגונים שונים להתכונן לכך כראוי. 
על פי חוק הבינה המלאכותית של האיחוד האירופי, ארגון המשתמש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית ייאלץ לשמור תיעוד נרחב ועדכני בנוגע לכל שלבי מחזור החיים של טכנולוגיית -AI אשר ברשותו. התיעוד הנדרש צריך לכלול מקורות מידע, פרמטרים טכניים, תוצאות בדיקות ועוד סעיפים נוספים. 
על פי חוק האסדרה החדש של האיחוד האירופי, על כל הגורמים הפועלים בארגון אשר היו בקיאים ומעורבים בפיתוח, שימוש, יבוא, הפצה וייצור של טכנולוגיית בינה המלאכותית, לקחת אחריות בנושא השלכות והשפעות המערכות.
לצד זאת, חוק האסדרה החדש מציין כי האחריות בנושא הרגולציה תופקד בידי ספקים, יבואנים, מפיצים ומשתמשים הנמצאים באיחוד האירופי או גורמים אחרים המעניקים שירותים למוסדות שונים בגוף המדובר. 
חוק הבינה המלאכותית של האיחוד האירופי לא שוכח את האחריות הקריטית של ארגונים רב לאומיים. על פי החוק החדש, על הארגונים הללו לעמוד בדרישות החוק, גם אם מטה ארגון לא ממקום בשטחי האיחוד האירופי, בשל הסיבה כי מדובר במהפכת אסדרה חדשנית ונרחבת בתחום הבינה המלאכותית שצפויה להתקבל ולהפוך לחוק עולמי. 
ארגון שלא יציית לדרישות החוק של האיחוד האירופי, יקבל קנסות כספיים של עד 7% מהמחזור השנתי, תדמיתו הציבורית תפגע קשות, הוא יאבד את אמון הלקוחות שלו ויהיה חשוף לתביעות משפטיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה