כסף וצרכנות

קרפור מרקט או מחסני השוק סיטי: איזו רשת מזון זולה יותר

רשתות המזון הקימו את חנויות האורבניות שלהם שמיועדות לרוב לרכישות של השלמות. הן ידועות במחירים גבוהים מרשתות המזון הגדולות. מכון החקר לקמעונאות בדק ומצא, איזו רשת אורבנית משתלמת יותר
ענת סימן טוב | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
הסופרים השכונתיים לרוב ידועים במחירם הגבוה ביחד לרשתות המזון הגדולות. גם רשתות המזון הגדולות מחזיקות בסופרים שכונתיים שמיועדים להשלמות קטנות ולא לקניות גדולות.  או בשמם, סופרים אורבניים.
מכון החקר לקמעונאות בראשות חזי גור, ערכו וסקרו 10 רשתות שיווק מובילות המתמחות בשיווק קמעונאי במגזר הכללי המפעילות חנויות עירוניות "קרוב לבית". הם הרכיבו  סל עם 112 מוצרים שכיחים בקניות משלימות ובצריכה אורבנית ירקות, פירות, מוצרי חלב, מוצרי ניקיון וטיפוח, מוצרי בישול ואפייה, משקאות קלים וחריפים, יינות, ממתקים ומוצרי אירוח.
עלות הסל הממוצע עומד על 1540 ₪ ומהווה כ 90% מסך הוצאות משק הבית החודשיים בממוצע לקניות משלימות.
 
הסל הזול ביותר נמצא ברשת קרפור מרקט חנויות אורבניות גדולות בעלות של 1366 שקלים, ואילו הסל היקר ביותר נמצא ברשת סופר יודה חנויות אורבניות קטנות בעלות של 1756 שקלים.

בנוסף, בסקר הם גילו כי, הפער בין הסל הזול ליקר עומד על כ 28% הפרש של 389 שקלים וכי עלות הסל הממוצע במדגם עומד על 1540 שקלים. כמו כן, התגלה במדגם כי ישנם מוצרים שהגיעו לפערים של יותר מ 150%.
כך למשל פחית שתייה של 330 מ"ל מבית קוקה קולה, עולה מחסני השוק בסיטי 3.73 שקלים ואילו בסופר יודה, הפחית עולה 7 שקלים.
חסכון כספי של מאות שקלים יכול לקרות גם בסופר השכונתי אורבני, שלרוב יש היצע של חנויות מן הסוג הזה. סקר שוק נכון, יכול לסייע לכם להוזיל מאות שקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה