כסף וצרכנות

קרפור בניצחון ענק: איפה תפתח את הסניף הענק שלה?

מהפכה בעולם הקמעונאות: ענקית הקניות ביג מכריזה על פרויקט ענק בפתח תקווה, טיב טעם תפתח סופרמרקט על פני 1,500 מ"ר ותפעל גם בשבתות, ואלקטרה צריכה, שתקים סניף ענק של קרפור על פני 3,700 מ"ר, עם דגש על חדשנות טכנולוגית וחוויית קנייה מתקדמת
מערכת ice | 
קרפור (צילום shutterstock)
בשורה מרעישה לעולם הקמעונאות הישראלי, קבוצת ביג מרכזי קניות הודיעה על סיום מכרז ארוך ומורכב להקמת סופרמרקטים במתחם פרויקט הביג פאשן בפתח תקווה. לאחר תחרות עזה בין רשתות המזון הגדולות בישראל, נבחרו שתי רשתות מובילות להקים את חנויותיהן במתחם החדשני.
הראשונה היא טיב טעם, שתפתח סופרמרקט על פני 1,500 מ"ר ותפעל גם בשבתות, ואלקטרה צריכה, שתקים סניף ענק של קרפור על פני 3,700 מ"ר, עם דגש על חדשנות טכנולוגית וחוויית קנייה מתקדמת.

על פי הפרסום בגלובס, הפרויקט השאפתני, המתוכנן להיפתח בסוף שנת 2028, צפוי להיות המתחם המסחרי הגדול ביותר שנבנה אי פעם בישראל. על פני שטח של כ-63 דונם, יכלול המתחם כ-250 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה בשלושה מגדלים בני 40 קומות, לצד 65 אלף מ"ר של שטחי מסחר. בנוסף, יוקמו במקום 10,000 מ"ר של שטחי מלונאות ו-150 אלף מ"ר של חניונים עם 3,000 מקומות חניה.
המכרז לבחירת רשתות המזון היה יוצא דופן בנוף הישראלי, כאשר ביג החליטה לפתוח את ההזדמנות בפני כל הרשתות המובילות בארץ. ההחלטה הסופית התבססה לא רק על שיקולים כלכליים, אלא גם על היכולת להציע ערך מוסף וחוויית לקוח ייחודית. ההסכמים עם הרשתות הזוכות נחתמו בסכומים הגבוהים ב-15%-20% מהמינימום שנקבע במכרז.
לצד הסופרמרקטים, המתחם צפוי לארח שורה ארוכה של מותגים מובילים. קבוצת פוקס, למשל, תרכוש ותשכור כ-30 אלף מ"ר בבניין המשרדים הראשון, ותעביר אליו את המטה וההנהלה שלה. גם קבוצת איראני ו-H&M צפויות להיות נוכחות במתחם. השקעה של כ-2 מיליארד שקל מתוכננת לשלב הראשון של הפרויקט, הכולל את החניונים, קומות המסחר ומגדל המשרדים הראשון.
פרויקט הביג פאשן בפתח תקווה מסמן נקודת מפנה בעולם הקמעונאות הישראלי, ומציב רף חדש לחוויית הקנייה והבילוי. עם מיקומו האסטרטגי והשילוב בין מסחר, תעסוקה ובילוי, הפרויקט צפוי להפוך לאבן שואבת עבור צרכנים ועסקים כאחד, ולהוות מודל חדש למרכזי קניות בישראל ובעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה