כסף וצרכנות

רמי לוי, קרפור ושופרסל באונליין? אתם משלמים יותר ולא ידעתם

ההתייקרות הדרמטית ביותר נרשמה ברמי לוי אונליין, עם עלייה ממוצעת של 12% במחירי המוצרים, בעוד שבשופרסל וקרפור אונליין נרשמה עלייה של יותר מ-8%, בעבר, רשתות כמו שופרסל ראו בזירה האונליין הזדמנות למשוך לקוחות, אך לאחר מגפת הקורונה, הרשתות נאלצו לשנות אסטרטגיה
מערכת ice | 
רשתות מזון (צילום shutterstock)
בשנים האחרונות, הצרכן הישראלי התרגל לנוחות של הזמנת מזון באינטרנט, אך מסתבר שהנוחות הזו הפכה לנטל כלכלי. בדיקה מקיפה של TheMarker חשפה מגמה מדאיגה: מחירי המוצרים באתרי האונליין של רשתות המזון הגדולות זינקו בחדות בשנה האחרונה, עד כדי כך שהם עולים כיום על המחירים בסניפים הפיזיים.
ההתייקרות הדרמטית ביותר נרשמה ברמי לוי אונליין, עם עלייה ממוצעת של 12% במחירי המוצרים, בעוד שבשופרסל וקרפור אונליין נרשמה עלייה של יותר מ-8%. מאחורי המהפך הזה עומדים מספר גורמים. ראשית, התפיסה של האונליין כ"חלון ראווה" השתנתה. בעבר, רשתות כמו שופרסל ראו בזירה האונליין הזדמנות למשוך לקוחות באמצעות מחירים אטרקטיביים.

אולם, עם התגברות התחרות והירידה בביקושים לאחר מגפת הקורונה, הרשתות נאלצו לשנות אסטרטגיה. בנוסף, המלחמה שפרצה באוקטובר 2023 יצרה אתגרים לוגיסטיים, במיוחד בשל מחסור בכוח אדם, מה שהוביל רשתות כמו רמי לוי להגביל את היקף ההזמנות האונליין.
הנתונים מראים כי למרות העלייה בסכומי ההזמנות האונליין בשנים האחרונות, הצמיחה בנתח השוק של האונליין מסך הרכישות ברשתות המזון היא מזערית. בארבע השנים האחרונות, העלייה הסתכמה בפחות מ-1%, וחלקן של המכירות באינטרנט מכלל המכירות הגיע ל-9.1% בשנה החולפת. זאת בניגוד בולט לענף המסעדות, שם ההזמנות האונליין זינקו ל-23.7% מכלל ההוצאות.
הרשתות מגיבות למצב בדרכים שונות. שופרסל, למשל, שינתה את מדיניות המחירים שלה והפרידה בין מחירי האונליין למחירי הסניפים הפיזיים. מנגד, יש רשתות כמו יוחננוף שבחרו לא להציע כלל שירותי אונליין מלאים, בטענה שהמודל אינו כלכלי. בעוד שחלק מהרשתות טוענות כי המצב הוא זמני ונובע ממחסור בכוח אדם, אחרות רואות בכך מגמה ארוכת טווח שתוביל לצמצום מודל האונליין בישראל.
לסיכום, נראה כי עידן המחירים הנמוכים באונליין הגיע לקיצו, לפחות בטווח הנראה לעין. הצרכנים הישראלים ניצבים כעת בפני דילמה: האם הנוחות של קניות אונליין שווה את המחיר הגבוה יותר? בעוד שהרשתות ממשיכות להתמודד עם האתגרים הלוגיסטיים והכלכליים של המודל האונליין, נראה כי עתיד הקניות המקוונות בישראל עומד בפני תקופה של שינויים משמעותיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה