תרבות ופנאי

טקס הגראמי בשינוי היסטורי: הפרסים החדשים נחשפים

הקטגוריות החדשות שנוספו לטקס כוללות את ההופעה הטובה ביותר למוזיקה אפריקאית, הקלטת ריקוד הפופ הטובה ביותר ואלבום הג'אז האלטרנטיבי הטוב ביותר; שלוש הקטגוריות החדשות מביאות את המספר הכולל של הקטגוריות בטקס ל-94.
מערכת ice | 
טקס הגראמי (צילום shutterstock)
לפני שהמועמדים לטקס הגראמי לשנת 2024 ייחשפו בהמשך השנה, האקדמיה הוסיפה שלוש קטגוריות חדשות לטקס הקרוב, מה שמספק לאמנים הזדמנויות חדשות להגיש את עבודתם ולזכות בגרמופוני הזהב.
הקטגוריות החדשות שנוספו לטקס כוללות את ההופעה הטובה ביותר למוזיקה אפריקאית, הקלטת ריקוד הפופ הטובה ביותר ואלבום הג'אז האלטרנטיבי הטוב ביותר. שלוש הקטגוריות החדשות מביאות את המספר הכולל של הקטגוריות בטקס ל-94.

הכללת קטגוריית הקלטת ריקוד הפופ הטובה ביותר שואפת לגשר על הפער בין פופ ומוזיקת אלקטרונית/דאנס, שלעתים קרובות שימשו לסירוגין במהלך השנים. קטגוריה זו מכירה בהשפעה של ריקוד ומוזיקה אלקטרונית בז'אנר הפופ. הזוכים הקודמים בקטגוריית הקלטת הריקוד הטובה ביותר, כגון קיילי מינוג, ריהאנה ובריטני ספירס, מדגימים את ההתכנסות של הז'אנרים הללו, כאשר אמני ורצועות מחול זוכים להכרה גם בקטגוריות פופ.
תוספת בולטת נוספת היא קטגוריית הביצועים הטובים ביותר למוזיקה אפריקאית, שיוצרת חלל נפרד לאמנים מיבשת אפריקה. קטגוריה זו חורגת מקטגוריית ביצועי המוזיקה העולמיים הטובים ביותר שהוצגה לאחרונה, אשר זכתה למועמדות למספר אמנים אפריקאים בשנתיים שבהן היא חולקה. הפרס החדש נועד במיוחד להוקיר את הכוכבים העולים מאפריקה שעשו גלים בשווקים גדולים כמו ארה"ב בשנים האחרונות. עם זאת, עדיין לא ברור מה יקרה לקטגוריית ביצועי המוזיקה העולמיים הטובים ביותר וכיצד אמנים אפריקאים יהיו מועמדים ויוכרו בעתיד.
בנוסף, ההקדמה של אלבום הג'אז האלטרנטיבי הטוב ביותר מרחיבה את ההכרה במוזיקת ג'אז, כאשר בסך הכל שש קטגוריות מייצגות כעת היבטים שונים של הז'אנר. ההבחנה בין ג'אז אלטרנטיבי לג'אז מסורתי אולי לא ברורה לגמרי, בדיוק כפי שאמני רוק מתמודדים עם אתגרים בקביעה אם להגיש להופעת הרוק הטובה ביותר או לקטגוריה החדשה יותר של הופעת המוזיקה האלטרנטיבית הטובה ביותר. ההסבר של האקדמיה להקלטה מציע שג'אז אלטרנטיבי משלב אלמנטים של ג'אז מסורתיים עם סגנונות אחרים, אם כי זה עשוי להפוך להבחנה מורכבת וסובייקטיבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה