תרבות ופנאי

"את מתקילה אותי": מיקי זוהר לא מכיר שירים של יהונתן גפן

בריאיון לגל"צ נשאל השר מה השיר האהוב עליו של המשורר והסופר המנוח, אך לא הצליח למנות שיר אחד ואמר שהשאלה "התקילה" אותו
מערכת ice |  3
מיקי זוהר (צילום אתר הכנסת)
מסתבר ששר התרבות והספורט מיקי זוהר לא מכיר אף שיר של יהונתן גפן, שהלך לעולמו אתמול (רביעי) בגיל 76. בריאיון בגלי צה"ל לנורית קנטי, נשאל השר איזה שיר של המשורר והסופר הוא הכי אוהב ולא הצליח להשיב. "את מתקילה אותי, אני לא רוצה לשלוף מהמותן", אמר זוהר. 

"אני מכיר את השירים ושמעתי חלק מהם וקראתי חלק מהם, אבל אני לא בהכרח זוכר את כל השמות שלהם", אמר זוהר. "אתה יכול לזמזם", הוסיפה קנטי וזוהר השיב: "זה אולי בשלב הבא של הקריירה שלי". 
 
כמובן שתשובתו של זוהר גררה זעם רב ברשת, כאשר רבים תהו כיצד השר לא יכול לזכור שיר בודד מאחד מעמודי התווך של התרבות הישראלית. "תשאלו אותו על שירים של איל גולן ועומר אדם" ו"בושה, מצפה משר תרבות שהולך להתראיין אחרי מות אחד הגדולים שיעשה שיעורי בית", נכתב בין היתר. 
השר זוהר התייחס לביקורת בעצמו וצייץ: "לא צריך להשתמש בגזענות כדי לבקר אותי על כך שלא זכרתי את שמות שיריו של יהונתן גפן ז"ל. גם בימים בהכם הכל קיצוני, קשה להבין מאין ה'כעס' הגדול הזה על חוסר הבקיאות שלי בשמות השירים של יהונתן גפן ז"ל, שאני מכיר רבים מהם ואף קראתי את חלקם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תשובה
    שרה 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה הבעיה, לא כולם חייבים להכיר שירים.... האם כל הצפונבונים שמעו על הרמבם או שיריו של זאב ז'בוטינסקי?????
    סגור
  • 2.
    בור ועם הארץ
    יוני 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה שר התרבות והספורט ? אם הוא לא רוצה להתפדח אז לפחות שיפתח גוגל לפני הראיון, אם בכלל הוא יודע מה זה גוגל ? נשאלת השאלה אם הוא יודע מה זה פנדל או נבדל ?
    סגור
  • 1.
    את מתקילה אותי- לא בושה , גם אני לא מכיר
    שלומי 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    וכמה יש כאלה שלא יודעים מי היה בן גוריון? וכמה מבני נוער לא יודעים את התנ״ך? וכמה אין להם מושגים בסיסיים על היהדות?וכמה אינם יודעים על משוררים גדולים בספרד ותימן? לא כל אחד נמשך למשורר זה או אחר
    סגור