תרבות ופנאי

הכל התחיל בנעל: החיבור המטורף בין מייקל ג'ורדן ונייק הפך לסרט

AIR, סרטם החדש של בן אפלק ומאט דיימון עוסק בהחלטה העסקית ששינתה את פני חברת "נייקי" וגם את עולם הכדורסל אי שם ב-1984: להמר על כדורסלן שטרם נבחר בדראפט וליצור את הנעל המובילה בעולם. מאז גרף ג'ורדן מהעסקה יותר ממיליארד דולר
מערכת ice | 
מייקל ג'ורדן (צילום מסך מתוך הסדרה "הריקוד" האחרון")
"אייר" (AIR), סרטם החדש של בן אפלק ומאט דיימון, מאיים לכבוש את המסכים ועוסק בהחלטה המדהימה נכון לימים ההם ב-1984 של חברת "נייק" להמר בגדול על שותפות עסקית עם מייקל ג'ורדן – מה ששינה את פני החברה ויצר את "אייר ג'ורדן", נעל הכדורסל המובילה בעולם. השבוע מגיע הסרט לאקרנים בישראל.
ג'ורדן, אז שחקן עדיין יחסית אלמוני ובתחילת דרכו, עמד לפני בחירה ראשונה בדראפט של ה-NBA. סוני ואקארו הוא סוכן מכירות עקשן שחולם בגדול ומחליט ללכת על כול הקופה: להחתים את ג'ורדן על חוזה בלעדי עם "נייקי", בניסיון לתת פייט למתחרות המובילות דאז, "קונברס" ו"אדידס". בדרכו הוא צריך לשכנע את הבוס שלו, את מנכ"ל "נייקי" פיל נייט ואת אמו של ג'ורדן - שיחד הם יכולים לעשות היסטוריה ולשנות את המשחק כולו.

בן אפלק, שגם מביים את הסרט, מגלם את פיל נייט מנכ"ל "נייקי". מאט דיימון הוא סוני ואקארו. לפני 25 שנה שיתפו השניים פעולה כאשר כתבו את התסריט לסרט "סיפורו של וויל האנטינג" וזכו באוסקר.
כאשר אפלק פנה למייקל ג'ורדן כדי לקבל את ברכתו לסרט, שכנע אותו זה האחרון כי אמו דלורס שהייתה דומיננטית בקריירה שלו בתחילת הסרט, צריכה להוביל גם בסרט. כמו כן, התעקש ג'ורדן שוויולה דייויס היא שצריכה לשחק את אמו. עוד משתתפים בסרט כריס טאקר בתפקיד הווארד ווייט, מנהל חטיבת הכדורסל של "נייקי", וג'ייסון בייטמן בתור רוב סטראסר, מנהל השיווק של המחלקה.
מאז נחתם ההסכם בין מייקל ג'ורדן ו"נייקי", הרוויח הכוכב במהלך השנים בסך הכול יותר מ-1.3 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה