תרבות ופנאי

אגדת המוזיקה הברזילאית הלכה לעולמה בגיל 77

גל קוסטה, הזמרת הברזילאית האגדית, הלכה לעולמה היום (רביעי) בגיל 77. סיבת מותה לא פורסמה, אך למותה קדם ביטול השתתפות בפסטיבל מוזיקה מקומי
מערכת ice |  2
גל קוסטה (צילום ויקיפדיה)
אבל בברזיל. הזמרת האגדית, גל קוסטה, שהייתה אחת מהדמויות הראשיות של תנועת טרופיקליה (Tropicalia) בשנות השישים מתה היום (רביעי) בגיל 77. סיבת המוות לא פורסמה. נשיאה הנבחר של ברזיל, לולה, ספדה לה ואמר שקוסטה הייתה "אחת מהזמרות הכי טובות בעולם... המדינה איבדה את אחד הקולות הכי נהדרים".
הזמרת רק לאחרונה ביטלה את השתתפותה בפסטיבל מוזיקה מקומי בעיר מגוריה סאו פאולו. הביטוח נגרם לאחר התייעצותה עם הרופא שלה וזאת לאחר שעברה ניתוח בספטמבר להוצאת גוש קטן של רקמה מחלל האף בנחיר הימני שלה. על פי האתר שלה, היא הייתה אמורה לחזור לבמות בחודש דצמבר.

קוסטה הייתה המוזה של התפוצצות סצנת המוזיקה הברזילאית בשנות ה-60 ושרה עם כמה מהשמות הגדולים בברזיל כולל טום ז'ובים, מילטון נסימנטו, חברה הקרוב קאטנו ולוסו וגם ז'ילברטו ז'יל שספד לה בטוויטר. "אני מאוד עצוב ומזועזע ממותה של 'אחותי' גל קוסטה", הוא צייץ.
"נולדתי עם הרצון לשיר, רציתי להיות זמרת", היא סיפרה בריאיון בשנת 2020. "חשבתי שאני יכולה להיות 'האחת' – הייתה לי האינטואיציה ואני רציתי את זה. ידעתי את זה מיום שנולדתי". היא החלה את הקריירה המוזיקלית שלה ב-1964 ושחררה את אלבום הבכורה 'דומינגו' בשנת 1967.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יהיה זכרה ברוך :(
    רר 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עצוב לשמוע. זמרת אגדית..
    סגור
  • 1.
    עצוב
    יהי זכרה ברוך 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    r.i.p
    סגור