קריפטו

בורסת הקריפטו החשובה בעולם בצעד נגד הבנקים ברוסיה

הבורסה שנמצאת תחת בדיקה של משרד המשפטים בארה"ב, נוקטת צעד נגד מסחר בקריפטו ברוסיה וונצואלה המוחרמות. נזכרו מאוחר מדי?
מערכת ice | 
צ'אנגפנג ז'או מנכ"ל בינאנס (צילום vecteezy, יוטיוב/ Binance)
בינאנס (Binance), אחת מבורסות מטבעות הקריפטו הגדולות ביותר, נוקטת בצעדים לשליטה מוגברת בשווקים שלה עם מדיניות מחמירה יותר סביב תחומי שיפוט בעייתיים כמו של רוסיה או ונצואלה. 
הבורסה מחקה מספר בנקים רוסיים ב-25 באוגוסט, כפי שדיווחה CoinDesk, והוציאה את הבנקים הרוסיים משיטת תשלום תקפה בשוק הסוחרים של בינאנס (P2P). טינקוף ורוסבנק הם בין חמשת הבנקים הרוסיים שנמחקו מהמסחר, עליהם הוטל סנקציות כתוצאה מהמלחמה באוקראינה. רק כמה ימים לאחר מכן, הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי פלטפורמת הקריפטו שוקלת לצאת מכל פעילותה ברוסיה. "כל האפשרויות על הפרק, כולל יציאה מלאה", אמר דובר לעיתון.
משתמשי Binance P2P הרוסי יכולים כעת לבצע עסקאות רק ברובל ויש להם 16 שיטות תשלום זמינות עבור המרות רובל רוסי לקריפטו.
הפרשה הרוסית לא הייתה האירוע היחיד שהיה לבינאנס עם תחום שיפוט בעייתי. בוונצואלה, החברה הגבילה את אחד הבנקים הציבוריים הגדולים והנפוצים במדינה לשימוש בפלטפורמת ה-P2P שלהם.

מספר משתמשי קריפטו פרסמו בטוויטר כי בינאנס הסירה את Banco de Venezuela מפלטפורמת ה-P2P שלה. עם כמעט 2.3 מיליון משתמשים, על פי הנתונים שלהם, ועם אחת מהחזקות הנכסים הנרחבות ביותר בתעשייה במדינה הקאריבית, המחיקה הזו עשויה להיות מכה במונחי משתמשים עבור בינאנס. במקרה זה, החברה טענה שהם מגבילים כמה שיטות תשלום עקב רגולציה וציות לחוקים בינלאומיים.
ההחלטות הללו התקבלו לאחר שמאמר מ"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כיצד גורמים תחת סנקציות כמו ברוסיה, משתמשים בבינאנס. למרות שבורסת הקריפטו עדכנה את התנאים וההגבלות שלה עבור רוסיה באפריל 2022, בעקבות חבילת הסנקציות של האיחוד האירופי, הפלטפורמה שלה אפשרה לכאורה למשתמשים ולישויות מרוסיה, להעביר כסף לחו"ל.
בנוסף לכל זה, בינאנס עצמה עומדת בפני מספר חקירות. חברת הבת המקומית, Binance.US, ומנכ"ל החברה, צ'אנגפנג ז'או, עומדים בפני תביעה שהוגשה על ידי רשות ניירות ערך. ה-SEC טוען שהחברה הציעה ניירות ערך לא רשומים.
כפי שדווח על ידי בלומברג, משרד המשפטים האמריקאי חקר את בינאנס על הפרות אפשריות של סנקציות אמריקאיות הקשורות לרוסיה. למרות הידיעה הזו, עד כה לא הוגשו כתבי אישום נגד החברה או המנהלים שלה בנוגע לחקירה זו.
בינאנס לא לבד בגל החדש של חברות קריפטו שמתנתקות ממוסדות רוסים שהוטלו עליהם סנקציות. Bybit ו-OKX, שתי בורסות קריפטו ידועות אחרות, הסירו לאחרונה את המסחר של טינקוף וסברבנק מעסקאות ה-P2P שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה