קריפטו

חצי מיליון שקל בקריפטו: ארנקים דיגיטליים של חמאס הוחרמו

משרד הביטחון במבצע סיכול בו נתפסו עשרות חשבונות דיגיטליים ומאות ארנקים דיגיטליים השייכים לחבורת החלפנות בשירות החמאס. חברות אלו סייעו בשנים האחרונות לזרוע הצבאית של חמאס בהעברות כספים בהיקפים של עשרות מיליוני דולרים בשנה
מערכת ice | 
חמאס ומטבעות קריפטוגרפיים (צילום rainwiz pixals)
משרד הביטחון פועל נגד החמאס ועצירת מימון ארגון הטרור דרך מטבעות קריפטו. לאחר שפרסמנו לפני כשבועיים כי חמאס הוציא קריאה לתרומות דרך ביטקוין, במשרד הביטחון פעלו והחרימו חשבונות דיגיטליים ומאות ארנקים דיגיטליים הקשורים לחמאס.
כזכור, על פי סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו, גדודי אל קאסם - הזרוע הצבאית של חאמס, יצאו בקול קורא לבקשת תרומות להרחבת זרוע הטרור שלה. על פי ההצהרה של ארגון הטרור: "עכשיו אפשר לתרום ישירות להתנגדות הפלסטינית באמצעות ביטקוין". קריאתו של חמאס, על פי סוכנות הידיעות, מגיעה על רקע "התוקפנות וההפרות הישראליות נגד הפלסטינים ברחבי השטחים הכבושים, לרבות סילוק כפוי של מתפללים מוסלמים פלסטיניים מתוך מסגד אל אקצא".

לאחר קריאתו של חמאס, במשרד הביטחון העלו הילוך. על פי הודעת המט"ל (המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור), שר הביטחון, יואב גלנט, חתם על צו תפיסה של 81 חשבונות דיגיטליים ומאות ארנקים דיגיטליים הקשורים לחמאס, עם מטבעות קריפטוגרפים בסכום של יותר מחצי מיליון שקל.
הסיכול הוא תוצר של פעילות מאומצת של המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט״ל) במשרד הביטחון, יחידת הסייבר במשטרת ישראל, אמ"ן בצה"ל, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, יחידת החילוט והרשות לאיסור הלבנת הון במשרד המשפטים.
במסגרת מבצע הסיכול נתפסו 81 חשבונות דיגיטליים ומאות ארנקים דיגיטליים השייכים לחברות החלפנות בשירות החמאס: חברת אלמתחדון לחלפנות, משרד דובאי לחלפנות והעברות כספיות וחברת אלופאק לחלפנות.
חברות אלו הוכרזו בשנים האחרונות בצווים של שר הביטחון כארגוני טרור, בשל הסיוע שהן נותנות לארגון הטרור חמאס, ובפרט לזרוע הצבאית, בהעברות כספים בהיקפים של עשרות מיליוני דולרים בשנה. במקרה זה, וכפי שקרה במקרים קודמים – גורמים עסקיים ולקוחות שעבדו עם משרדי החלפנות נפגעו עסקית וכלכלית.
עוד מסרו במט"ל כי מערכת הביטחון פועלת בהגברת הפיקוח והאכיפה על גורמים עסקיים שעובדים עם חברות החלפנות שהוכרזו כארגון טרור על ידי שר הביטחון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה