קריפטו

"האקדח המעשן" של נוכל הקריפטו נמצא?

נתון חדש שנחשף בסוף השבוע בבית המשפט לא מותיר כמעט שום מקום לספק: סם בנקמן-פריד לא סתם גנב כסף במודע מלקוחות הבורסה שלו, אלא שהוא ניסה, בכוונה תחילה לגנוב מהם את הסכום הגבוה בהיסטוריה
יאיר מור | 
סם בנקמן פריד, מייסד FTX (צילום vecteezy, freepik, יוטיוב/ CNBC)
65 מיליארד דולר. מספר בלתי נתפס. לגמרי במקרה, זה כמעט הסכום המדויק שגנב בזמנו ברני מיידוף ממשקיעים (כ-64.8 מיליארד). כעת מתברר כי זה גם הסכום שתכנן סם בנקמן-פריד (להלן: סב"פ), מייסד בורסת הקריפטו פושטת הרגל FTX, לגנוב ממשתמשי הבורסה שלו.
לפי דיווח בביזנס אינסיידר, בסוף השבוע הוצג בבית הדין לפשיטות רגל בדלאוור "אקדח מעשן" – הוכחה לפיה סב"פ ביקש ממקורבו, גארי וואנג, ליצור "דלת אחורית, דרך סודית עבור אלאמידה ללוות מלקוחות בבורסה בלי רשות". עד כה אין חידוש משמעותי, שכן כבר בדצמבר טענה נציבות המסחר בסחורות עתידיות (CFTC) כי היתה דלת אחורית כזו, ו-וואנג עצמו הודה בכך שיצר אותה בהנחיית סב"פ. אלא שמעולם לא דובר על סכום מסוים, אלא רק על היכולת הכללית של אלאמידה ריסרץ' – חברת ההשקעות הכושלת שניהלה בת זוגו של סב"פ, קארולין אליסון (שגם היא מודה באשמה) – ללוות כספים ישירות מהבורסה השנייה בגודלה בשוק הקריפטו בהליך חד-צדדי ללא הודעה או בקשה.
כעת, טוען אנדרו דיטדריץ', מנהל שותף של קבוצת הכלכלה והארגונים-מחדש במשרד סאליבן וקרומוול, המייצג את צוות המפרקים של FTX, כי החברה מצאה הוכחה לבקשה, ואיתה גם את הסכום המקסימלי שהונחה וואנג לאפשר לאלאמידה למשוך. כאמור, מדובר בדיוק על הסכום הידוע לשמצה שגנב מיידוף.
יש לציין כי בפועל, אין שום סיכוי שסב"פ אכן גנב את הסכום האמור – שכן סך ההשקעות בבורסה שלו מעולם לא הגיע לסכום כזה. אך הכוונה היתה שם, בבירור, ולפי הערכות בפועל הוא הספיק להעלים בין 8 ל-10 מיליארד דולר. עד כה הצליחה החברה למצוא 5 מיליארד דולר, וכעת היא מתכננת מכירה של 300 נכסים שונים בשווי כולל מוערך של יותר מ-4.5 מיליארד, כדי להחזיר את היתרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה