קריפטו

כך החברה שגרמה למשבר בקריפטו הצליחה כנראה להוביל לסיומו

ביננס, שלכאורה יכולה היתה למנוע את המשבר הנוכחי בשוק הקריפטו וסירבה לעשות זאת, ביצעה מהלך שמבשר על תחילתו של תיקון: היא הוכיחה למשקיעים שההשקעות הדיגיטליות שלהם אמתיות וקיימות. בינתיים נראה שהמשקיעים זהירים, אך אופטימיים מאוד

יאיר מור |  3
מטבעות דיגיטליים (צילום freepik)
משקיעי הקריפטו סימנו ביומיים האחרונים על רגיעה אחרי המשבר האדיר של החודש האחרון – ומה שגרם לכך היה מהלך שכל אדם שמנסה להתנהל באחריות בחשבון הבנק שלו אמור להחשיב למובן מאליו.
אתמול (שישי) פרסמה ביננס, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, את החלק הראשון במה שהיא קוראת לו PoR – ראשי תיבות של Proof of Reserves, או 'הוכחת יתרות'. מדובר במעין דו"ח פתוח ומתעדכן, שאמור להוכיח ללקוחות קיימים ופוטנציאליים ששוקלים להשקיע בה שהחברה אכן משקיעה את הכסף שלהם במטרות שהם מורים לה להשקיע אותו. במלים אחרות: כאשר משתמש ביננס משקיע בה ורוכש דרכה ביטקוין, היא אכן מחזיקה בשמו בביטקוין כזה, ולא משקיעה את הכסף במטבעות אחרים, או, נגיד, במסיבות פראיות באיי בהאמה.
החלק הראשון בהוכחת היתרות של ביננס מצביע על כך שהיא מחזיקה מלאי ביטקוין שמכסה ב-101% את ההשקעות של לקוחותיה במטבע הגדול בשוק – הלקוחות רכשו דרכה כ-575,742 מטבעות ביטקוין, והיא מחזיקה בפועל 582,485 מטבעות כאלה – יתרה של 6,743 מטבעות לכיסוי של ההשקעות הבאות או הפסדים. היא הבטיחה לפרסם בשבועות הקרובים דו"חות מקבילים לגבי מטבעות ורשתות בלוקצ'יין אחרות, שיהיו זמינים עבור כל משתמש באופן שמציג לו היכן מאוחסנות האחזקות האישיות שלו.
הפרסום הזה הוא חלק מניסיונה של החברה להרגיע את המשבר חסר התקדים שפקד את השוק לאחר שמשתמשים גילו שהמתחרה הבאה בגודלה, FTX, לא השקיעה את כספי המשקיעים ברכישת מטבעות הקריפטו עבורם, אלא ב'הלוואות' לחברת הבת הכושלת שלה Alameda Research, שנראית כעת כמכונה משומנת לרכישות נכסים עבור בכירי החברה על חשבון המשתמשים.
ההרגעה תושג על ידי מה שאמור היה להיות חלק מובנה משוק הקריפטו – שקיפות. הכי בניגוד לבנקאות מסורתית, בבלוקצ'יין כל אחד יכול לראות מי מעביר נכסים לאן – אלא שמסובך עבור כל משתמש לעקוב אחר נתיב הכסף. לכן, החליטה ביננס לפרסם ביוזמתה מעין מעקב כזה (ואנחנו מפשטים כאן מאוד את מה שקורה כאן), תוך התחייבות שאת כל הרכישות התאגידיות שלה (כלומר, כל מה שמיועד לה ולבכיריה ולא כ'בנק' עבור המשתמשים) נמצא בחשבונות נפרדים לחלוטין – כך שהמשתמשים יכולים להשקיע בראש שקט.
כפי שציינו בכתבה היומית הסוקרת את השינויים בשוק הקריפטו, נראה שניסיון ההרגעה צולח – ביננס קוין המריא בכמעט 4.5% בשבת, וגרר אחריו את רוב המטבעות הדיגיטליים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל סייקל של 2-3 שנים מספידים את התחום
    אלון 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ואז הוא עולה בצורה שלא מאמינים. הבלוקצ'ין היא טכנולוגיה פורצת דרך שלא תעלם מהעולם(כמו האינטרנט), להפך כל יום מבינים כמה היא נכונה עבורנו. כמובן שאינטרסנטים ימשיכו למשוך בחותים (בנקים חברות אשראי וכו).. אבל רק טיפש ירשום שהתחום הזה מסתיים או יעלם מהעולם. החכמים יזהו את ההזדמנות וישלשו לפחות את הכסף בטווח הקצר- בינוני...
    סגור
  • עברית
    המתקן 12/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוטים
    סגור
  • 1.
    בועת .com חוזרת שנית רק שהפעם היא תהיה כואבת יותר (ל"ת)
    צביקה 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור