קריפטו

חילופי זוגות, סמים ומיליוני דולרים: המסיבה של FTX נחשפת

אחרי קריסת הענק של בורסת הקריפטו, הפרטים אודות התנהלות של החברה ממשכים להיחשף ונראה כי מדובר מציאות נהנתנית של ממש
מערכת ice |  7
סאם בנקמן פריד (צילום shutterstock, יוטיוב/ David Rubenstein)
קבוצה של עריקים פיננסיים נטלו סמים ממריצים, השתתפו במסיבות חילופי זוגות וראו את הבוס שלהם משחק במשחקי וידאו תוך כדי השקעה של מיליארד דולר. כולם גרו יחד באלבני, שאיי בהאמה, בתוך אחוזת פאר בשווי 40 מיליון דולר, ששימשה את ענקית המטבעות הקריפטוגרפיים FTX - החברה בשווי 15 מיליארד דולר, שעלתה לאחרונה לכותרות על רקע הקריסה הגרנדיוזית שלה, בצל האשמות על הונאות ענק וניהול כושל.
תחת הנהגתו של המנכ"ל המושפל והמייסד השותף סם בנמן-פריד, קליפורני בן 30 המכונה SBF, הקבוצה העבירה לילות שלמים, תוך שהם שופעים באמפטמינים במפלט שלהם - שהתהדר בשישה חדרי שינה, שתי מעליות, מתחם מטופח, מסלול גולף ואגן סירות עמוס ביאכטות. "ההרגשה הייתה שהם מתייחסים לאלבני כמו לבית אחווה בקולג'. הם עבדו שעות מטורפות ואלבני אירחה אותם", אמר מקור מקומי בהאמי, שהוסיף כי מסעדה יוקרתית בשטח אתר הנופש הפכה למבצע של 24 שעות ביימה, כדי לספק את צוות ה-FTX: "זה הפך להיות המקבילה לקפיטריה של החברה".
"ממריצים כשאתה מתעורר, כדורי שינה אם אתה צריך אותם כשאתה ישן" - זו הייתה הנוסחה להצלחה של FTX, על פי ציוץ מבנקמן-פריד. על פי הדיווחים, SBF השתמש בתרופה בשם EMSAM. זוהי נגזרת מתאמפטמין המשמשת לטיפול בתסמינים של מחלת פרקינסון וידועה כמגבירה אנרגיה. לפי Coindesk, "בנקמן-פריד סבל אולי מתופעות לוואי של EMSAM (הכוללות הימורים כפייתיים)".
בת זוגתו לשעבר, קרוליין אליסון, שימשה כמנכ"לית Alameda Research, חברת מסחר שהוקמה על ידי SBF. על פי הדיווחים, אלמדה הפסידה מיליארדי דולרים באמצעות עסקאות מסוכנות, מה שהוביל לכאורה להעברת כספי לקוחות באופן לא תקין מ-FTX ל-Alameda. אליסון לעגה לאלה שלא נטלו סמים בציוץ משנת 2021: "אין כמו שימוש יומיומי באמפטמינים, כדי לגרום לך להעריך כמה מטופש חלק גדול מהמציאות". מקור אחר נזכר בנוכחותה של קבוצת FTX בכנס קריפטו שערך SBF, באתר הנופש בהא מאר באיי באיי בהאמה באפריל: "הם נשארו ערים כל הלילה, הסניפו אדרל והריחו כאילו לא התקלחו שבוע"
למרות שלחברה היה גם משרד בעיר, האחוזה נתפסה כמרכז העצבים שלה, שם "אהבה היא המטבע", לפי דיווח שנמחק מאז באתר של Sequoia Capital, שהשקיעה ב-FTX. בקרב 10 השותפים לדירה הייתה תרבות פוליאמורית פעילה, על פי דיווח של CoinDesk: "כל העשרה, היו בהווה או בעבר מעורבים בקשרים רומנטיים אחד עם השני". כמו כן, לפי הדיווחים, באנקמן-פריד שיחק ב- League of Legends, תוך שהוא ניהל לפחות פגישת זום אחת עם מיליוני דולרים על כף המאזניים.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אין חכמים/גאונים. תמיד אנחנו הטיפשים (ל"ת)
    כרמיאל 11/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מתי מנהלי הקרנות שהשקיעו אצלו יקחו אחריות !?!?
    פנטושית 11/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הגיוני שמנהלי קרנות עם כספי פנסיה וחסכונות אחרים ישקיעו בלי בדיקות נאותות תקופתיות . הכסף של הציבור לא נחשב ? כל מי שהשקיע כספי ציבור והפסיד כשזה היה המצב צריך ללכת הביתה
    סגור
  • 4.
    מגיע להם
    Majid Ali 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז מגיע להם תבוסה...
    סגור
  • 3.
    ללא ערכים
    אמנון דדון 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חבל היתה התחלה מבטיחה עם יכולת ובסיס אמיתי אלא כשאדם רואה את עצמו ואת הנאותיו במרכז הוא מאבד את הערך האמיתי אם הנקמן היה אדם דתי יהודי ערכי סביר שהיה ממשיך לטפס מעלה אך הוא לא היה יותר דומה לשמאלני נפוץ וזו התוצאה התחלה גבוהה והתרסקות כמו כל מסומם
    סגור
  • 2.
    מתי הסידרה ? (ל"ת)
    אלון 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מכבסת כספים של המפלגה הדמוקרטית
    עוץ לי גוץ לי 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    האמת היא שהמחוצקן עם התספורת המוזרה והמשקפופרית האבו-ארבע שנראים כמו דמויות קלפים של " חבורת הזבל " וחברת FTX היו אמצעי להעברת כספים מהחברה עצמה ומאוקראינה למפלגה הדמוקרטית . 40 מיליון דולר ניתנו "כתרומה" מחברת FTX למפלגה הדמוקרטית. עכשיו שבית הנבחרים בידי הרפובליקנים כל החרא יצוף כולל האנטר ביידן והעמלות שהבוס הגדול ( גו' ביידן ) לקח. הולך להיות שמח והרבה שחיתויות יתגלו בקרוב.
    סגור
  • מאשר את דבריך
    עידן שדה 11/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הולכת להיות חקירה נרחבת בנושא.
    סגור