קריפטו

הרשימה השחורה: החברות שהשקיעו הכי הרבה בתרמית הקריפטו הענקית

בורסת הקריפטו FTX הולכת ומתגלה כהונאת ענק שהעלימה מיליארדים בדרכים רבות מספור. כעת מתברר גם כי לא מעט חברות גדולות מהתחום הכלכלי – ולא רק כלכלת הקריפטו, אלא גם זו המסורתית – השקיעו בה מיליונים רבים של דולרים שככל הנראה לא יחזרו
יאיר מור |  4
קריפטו (צילום freepik)
כשבועיים לאחר בקשת הליך פשיטת הרגל של בורסת הקריפטו FTX, בכל יום מתגלים פרטים חדשים לגבי ההתנהלות שהובילה לקריסה וההשלכות מרחיקות-הלכת שלה על שוק הקריפטו ואף על השוק הכלכלי הכללי. כעת, חברת השירותים הפיננסיים מורגן סטנלי מפרסמת רשימה של חברות שהיו מושקעות ב-FTX בסכומים משמעותיים, שצפויים לפגוע בהן פגיעה ממשית.
מי שהשקיעה את הסכום הגבוה ביותר בחברה היתה קרן ההשקעות האמריקאית סקויה קפיטל, שהזרימה לקופתה לא פחות מ-213.5 מיליון דולר; טמאסק אחזקות, חברת אחזקות ששייכת לממשלת סינגפור, השקיעה ב-FTX 205 מיליון דולר; חברת הלוואות הקריפטו ג'נסיס הודתה בפומבי כי היתה מושקעת ב-FTX בסכום של 175 מיליון דולר, וכעת מנסה נואשות למצוא משקיעים שיחלצו אותה מהבור שאליו נקלעה עם פשיטת הרגל של השותפה הקרובה; וגוף נוסף שהשקיע מספר תלת-ספרתי של מיליוני דולרים היה ענקית ההשקעות היפנית סופטבנק, ששמה סכום של 100 מיליון דולר.
קרן המורים האמריקאית השקיעה גם היא סכום מטריד למדי של 95 מיליון דולר בחברה; חברת שירותי הכספים הקריפטוגרפיים גלקסי דיגיטל, אחת ממחזיקות הקריפטו הגדולות בעולם, נתנה 76.8 מיליון דולר בקופת FTX; בורסת קוינבייס, אחת המתחרות הגדולות אך גם שותפה קרובה, השקיעה ב-FTX כ-15 מיליון דולר; Circle, החברה המפעילה את מטבע הקריפטו צמוד הדולר השני בגודלו בתחום (USD Coin), השקיעה 10.6 מיליון דולר; ובורסת Crypto.com, שידועה בעיקר בזכות קמפיין הפרסום בכיכובו של מאט דיימון בשנה שעברה ששודר גם בישראל, השקיעה 10 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חשבו להתעשר מהר
    סמי הכבאי 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כסף מייצר כסף ולפעמים אשליה
    סגור
  • 3.
    לא כסף שלהם
    איתי 11/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא אכפת להם
    סגור
  • 2.
    מוציא את האמון בכל המשקיעים
    יאיר 11/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהיה לי סטרטאפ הייתי עובר חקירה צולבת וחודשים של המתנה כואבת על השקעה של מיליןן או שניים בטכנולוגיה אמיתית עם תוצאות בחיות. אותן קרנות בדיוק שעשו לי את המוות זרקו את כספיהן עם אפס בדיקה על הבלוף הזה. זאת אומרת, שמספיק לתת הבטחות מפוצצות בלי שום כיסוי כדי לקבל כמה כסף שרוצים. מנהלי הקרנות האלה מקבלים משכורות עתק כדי להמר עם הכסף של כולנו...
    סגור
  • 1.
    עסקי אוויר (ל"ת)
    י 11/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור