קריפטו

קריסה נוספת בקריפטו? זו החברה ששוקלת פשיטת רגל

קריסתה של בורסת הקריפטו FTX הביאה גם את חברת הלוואות הקריפטו BlockFi לשקול הכרזה על פשיטת רגל בימים הקרובים, זמן קצר לאחר שהרגיעה ואמרה כי יש לה מספיק כסף בקופה. מי הבא בתור?

יאיר מור | 
קריפטו (צילום pexels)
חברת הלוואות נכסי הקריפטו BlockFi מתכוננת להגיש בימים הקרובים בקשה לפתיחה בהליכי פשיטת רגל, לאחר שקריסת בורסת הקריפטו FTX פגעה בה באופן קשה ביותר. לפי מקורות בחברה, היא שקלה בימים האחרונים את האפשרויות העומדות בפניה ונוטה כעת להכרזה על חדלות פירעון.
העיתון וול סטריט ג'ורנל היה הראשון לדווח ביום שלישי כי החברה שוקלת את האפשרות של הליך פשיטת רגל, ואמש נודע לבלומברג כי כעת זו ככל הנראה האפשרות המועדפת.
הידיעה מגיעה לאחר שבלוקפיי עצרה את היכולת של המשתמשים למשוך כספים בסוף השבוע הקודם, כאשר בורסת הקריפטו השנייה בגודלה בעולם, FTX, הגישה בקשה לפשיטת רגל. בלוקפיי היתה תלויה מאוד ב-FTX, שהעניקה לה קו אשראי של 400 מיליון דולר, קיבלה ממנה הלוואות של מיליוני דולרים עבור חברת-הבת הכושלת Alameda Research ואף שמרה לעצמה את הזכור לרכוש את החברה.
בלוקפיי נוסדה ב-2017, והוערכה בעבר בשווי של 3 מיליארד דולר. בתחילת המשבר הנוכחי היא טענה שיש לה מספיק כסף נזיל – אך כעת נראה שכמו שקורה לעתים קרובות מדי בתחום הקריפטו, ההצהרה הזו לא היתה קשורה למציאות.
החברה סירבה להגיב.
בלוקפיי היא לא החברה הראשונה שנפגעת קשות מקריסת FTX. פלטפורמת הקריפטו Voyager, שקרסה עוד לפני FTX ומנכ"ל האחרונה, סם בנקמן-פריד, הבטיח לרכוש אותה ב-1.4 מיליארד דולר, הודיעה אתמול שהעסקה לא תצא לדרך והיא מחפשת כעת רוכש חדש. זאת בנוסף לעשרות חברות אחרות מתחום הקריפטו וההשקעות שהיו מושקעים ב-FTX והודו בימים האחרונים, באופן מפורש או מרומז, כי הן רואות את הכסף המושקע בה כאבוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה