קריפטו

הרגולטור של לוקסמבורג מזהיר מפני הונאת קריפטו

הרגולטור של השווקים הפיננסיים של לוקסמבורג הזהיר כי חברה הטוענת להיות מוסמכת בשם Crypto Capital Profits למעשה אינה מורשית לבצע עסקים מתוך תחום השיפוט שלה

מערכת ice | 
פריצות קריפטו (צילום shutterstock)
על פי ייעוץ ציבורי, ה-CSSF מזהיר על עסק קריפטו זה, הפועל תחת האתרcryptocapitalprofits.com  ומתיימר להיות מפוקח על ידי ה-CSSF בלוקסמבורג.
ההודעה גם חושפת כי הישות הנ"ל פרסמה נתונים כוזבים לגבי המטה שלה לכאורה. הרגולטור מציין עוד כי ל-CryptoCapitalProfits לא ניתנה ההרשאה הנדרשת להציע שירותים בנקאיים ופיננסיים בלוקסמבורג או ממנה, ולכן היא אינה מפוקחת על ידי ה-CSSF.

זו לא הפעם הראשונה שה-CSSF נתקל באתרים שטוענים באופן שקרי שיש להם קשר ללוקסמבורג. הרשויות המקומיות מתגאות במעמדה של המדינה כמקלט בנקאי בטוח, וכל חברה שתצהיר על עצמה כרשומה או מורשית על ידי ה-CSSF בטוח תהיה על הרדאר מהר מאוד.
אין תקנות ספציפיות של מטבעות קריפטוגרפיים בלוקסמבורג, אך המדינה מאמצת הגבלות אירופאיות על מוצרים דומים. הכללים באים במסגרת יישום ההוראה החמישית להלבנת הון, המספקת הגדרה רחבה של נכסי קריפטו ומכשירים אותם כ"מכשירים פיננסיים". הגדרה כה רחבה של מכשירים פיננסיים חורגת ממטבעות קריפטוגרפיים כדי לכסות נכסים קשורים רבים, כולל אסימוני אבטחה.
לוקסמבורג גם מאמצת מגבלות אירופאיות על מוצרי מסחר קמעונאי, כולל נגזרות של מטבעות קריפטוגרפיים. באופן ספציפי, ה-CSSF מציגה מינוף מדורג עבור לקוחות קמעונאיים, מורידה את ה-CFD בצמדים הגדולים ל-30:1 בעוד ש-CFDs אחרים מתכווצים ל-20:1. סחורות ומדדים לא עיקריים נסחרים עם מינוף 10:1 או נמוך יותר, בעוד שמטבעות קריפטוגרפיים חוטפים את המכה הגדולה ביותר, יורד ל-2:1.
במסגרת AMLD5, בורסות קריפטו וספקי ארנקי אפוטרופסות הוכנסו לתחום הכללים של האיחוד האירופי נגד הלבנת הון. החוק מטיל רישום ולקוח בשל דרישות שקידנות המאלצות את המפעילים לחשוף את זהות הסוחרים שלהם ולדווח על פעילות חשודה. לחלק מספקי הקריפטו לא הייתה ברירה אלא להפסיק את פעילותם מכיוון שאירופה מחמירה בהדרגה את הכללים לתחום הקריפטו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה