קריפטו

בלי דאגות: אנשי "חוף הקריפטו" בטוחים שהשוק יחזור לקדמותו

על חוץ הים בפורטוגל התאספה קהילה של אנשים שהלכו על כל הקופה במה שנוגע למטבעות הוירטואליים. מה הם חושבים על עתיד המטבע והאם הם מודאגים מהמשבר האחרון?
מערכת ice | 
מטבעות ביטקוין (צילום shutterstock)
בר הביטקוין Bam Bam Beach, על חוף בדרום מערב פורטוגל, הוא מקום המפגש.
כדי להגיע לשם, נוסעים על פני נמל סירות, מלונות לצד האוקיינוס ​​ובנייני דירות, ואז חונים ליד מסעדת פירות ים מנומנמת והולכים בשביל עץ שחוצה דיונת חול. דגלי ביטקוין צהובים מתנוססים ברוח. מרחוק נשמעות השיחות על מטבעות קריפטו ועתידו של השוק.
"אנשים תמיד מהססים מתי לקנות, מתי למכור", אמר דידי טאיהוטו, משקיע הולנדי שעבר לעיר הקיץ והוא אחד הבעלים של בם-בם. "אנחנו פותרים את ההתלבטות על ידי להיכנס לגמרי פנימה."
כשהיא יושבת בחול הסמוך, קתרין בסטנדיג, אומרת: "הכל אפשרי אם אתה אמיץ".
הבר והקהילה של כ-150 תומכי קריפטו ברחבי העיירה לאגוס הם בועה של אופטימיות בתוך מה שנודע כ"משבר הקריפטו" הקשה. הקיץ הזה, מטבעות כמו ביטקוין ואתריום צנחו, וחברות קריפטו כמו בנק ההלוואות צלזיוס, הכריזו על פשיטת רגל כשהחששות מהכלכלה העולמית הורידו את ערכי הנכסים המסוכנים. אלפי משקיעים נפגעו מההתרסקות. מחיר הביטקוין, שהגיע לשיא של יותר מ-68,000 דולר בשנה שעברה, נותר בירידה של יותר מ-70%.

אבל באידיליה של חוף הים הפורטוגזי הזה, האמון במטבעות קריפטו אינו מעומעם. בכל יום שישי מתאספים בבם-בם כ-20 מבקרים מאירופה ומחוצה לה כדי לחלוק את אמונתם הבלתי מעורערת במטבעות דיגיטליים. הציפה והעידוד שלהם נמשכים ברחבי פורטוגל ובמרכזי קריפטו אחרים ברחבי העולם, כמו פורטו ריקו וקפריסין.
"אנחנו לא מוכרים", אמר פאולו אסטבאו, סוחר קריפטו, בארוחת צהריים במסעדה בעיירת החוף הפורטוגלית אריסיירה, שם הוא נפגש מדי שבוע עם שלושה חברים נוספים שמשקיעים במטבעות קריפטוגרפיים. הוא אמר שאחזקות הקריפטו שלו ירדו בכ-80% מהשיא, אך הוסיף, "אני משקיע יותר".
באירופה, פורטוגל בלטה כאחד המוקדים הגדולים ביותר למשקיעי קריפטו וחובבי קריפטו. תומכי קריפטו רבים נהרו למדינה מכיוון שהממשלה אינה מטילה מס על רווחים שנעשו מהמטבעות הווירטואליים, בניגוד לאיטליה וצרפת. זה עוזר שמזג האוויר יפה, יוקר המחיה נמוך ויש דרך קלה למגורים. Vanguard Properties, חברת נדל"ן בפורטוגל, אמרה כי מכרה לפחות 10 בתי יוקרה ל"משפחות קריפטו" מאז השנה שעברה.
בעיירות חוף כמו אריסיירה ולאגוס, חנויות ומסעדות מראות את הסכמתן למטבעות דיגיטליים על ידי גביית ביטקוין כתשלום. ליסבון, הבירה, הפכה למרכז עבור סטארט-אפים הקשורים לקריפטו כמו Utrust, פלטפורמת תשלום במטבעות קריפטוגרפיים, וחברת Immunefi המזהה פרצות אבטחה ברשתות מבוזרות.
 
"פורטוגל צריכה להיות עמק הסיליקון של הביטקוין", אמר טאיהוטו. "יש בה את כל המרכיבים."
עם זאת, ממשלת פורטוגל עשויה לא לאהוב את זה ולפגוע במעמדה של המדינה כמרכז קריפטו. במאי, פרננדו מדינה, שר האוצר, אמר שהממשלה שוקלת להטיל מס על רווחי קריפטו כמו הכנסה רגילה ו"מתכוונת לחוקק חקיקה בעניין זה". החלטה עשויה להגיע בחודש הבא כאשר פורטוגל תפרסם את התקציב השנתי שלה.
לעת עתה, פורטוגל נותרה פופולרית בקרב האופטימיים והסוחרים החובבים שמנסים להשתמש בהשקעות הקריפטו שלהם כדי לטייל ולחיות ללא עבודה מסורתית. שימוש בכסף שנעשה כאשר ערכי המטבעות הדיגיטליים זינקו במהלך השנים האחרונות, קבוצה זו הפכה את פורטוגל לבסיס שלה.
רבים בלאגוס, בהשראת טאיהוטו, 44, עשו את דרכם לבר בם-בם. ב-2017 הוא מכר כמעט את כל חפציו בהולנד כדי להשקיע בביטקוין. בזמנו, מחירו של ביטקוין בודד עמד על כ-900 דולר, לעומת כ-19,000 דולר כיום. עם אשתו ושלוש בנותיו, שלא קיבלו שום חינוך רשמי מאז 2017, הוא נסע ל-40 מדינות, ותיעד כל שלב במדיה החברתית. הם קראו לעצמם "משפחת הביטקוין".
כשכלי החדשות סיקרו את הסיפור של משפחתו, העוקבים ברשתות החברתיות של טאיהוטו גדלו, והפכו אותו למשפיען ומקור לייעוץ השקעות. צוות קולנוע דוקומנטרי עקב אחריו לסירוגין ב-18 החודשים האחרונים. הקיץ הזה, הוא השתקע בפורטוגל והפך במהרה לשגריר בסצנת הקריפטו שלה.
יש לו מטרות להפוך את מאיה פראיה, החוף שבו נמצא בם-בם, ל"חוף ביטקוין". הוא מחפש רכוש כדי ליצור קהילה בקרבת מקום עבור בני מאמינים.
"אתה מוכיח שאפשר לנהל איזשהו חלק מהעולם, גם אם זה רק חלק קטן", אמר טאיהוטו, עם ג'ק דניאלס וקולה ביד. יש לו שיער שחור עד הכתפיים ולובש גופייה שמציגה את השיזוף שלו ואת הקעקועים שלו (כולל אחד על האמה שלו של סמל הביטקוין).
בסטנדיג היתה בין אלה שטאיהוטו משך לפורטוגל.
במקור מגרמניה, היא אמרה שהיא ומשפחתה היו בדרכים מאז 2020. הם הרוויחו מספיק מהשקעה באתריום ובמטבעות קריפטו אחרים במהלך השנים האחרונות כדי לשלם עבור הנסיעות שלהם, אמרה.
ערכו של אתר ירד בכ-60% בשנה האחרונה, מה שלדברי בסטנדיג היה כואב. היא קיצצה בעלויות על מזון ולינה, אבל היא עדיין מחויבת להשקעות במטבעות קריפטו ואמרה שלמשפחתה יש מספיק כסף כדי להמשיך את אורח החיים הנוכחי שלה.
"מכרנו את הבית שלנו, המכוניות שלנו, הכל", אמרה. "אנחנו מנסים להתחבר לאנשים אחרים תומכי קריפטו."
כמעט לכולם בבם-בם היה סיפור על הונאה או הפסד כספי בקריסה כזו או אחרת של בורסת קריפטו או של מטבע. אם מחירי המטבעות הקריפטוגרפיים לא יתאוששו, "רבים מהם יצטרכו לחזור לעבוד שוב", אמר קלינטון דונלי, עורך דין מס אמריקאי המתמחה במטבעות קריפטו, על כמה מאלה שנאספו בבם-בם.
למרות זאת, דונלי ושאר הברים הקבועים אמרו שאמונתם בקריפטו נותרה בלתי מעורערת.
תומס רוסלר, לבוש בחולצת ביטקוין שחורה ושותה בירה "בהשראת" המטבע, אמר שהוא בא עם אשתו ושני ילדיו הקטנים כדי להחליט אם לעבור לפורטוגל מגרמניה. הוא השקיע לראשונה בביטקוין ב-2014 ולאחרונה מכר דירה קטנה להשכרה בגרמניה כדי להשקיע עוד יותר.
רוסלר היה מודאג מהירידה בערכי הקריפטו אך אמר שהוא משוכנע שהשוק יתאושש. המעבר לפורטוגל יכול להוריד את המסים שלו ולתת למשפחתו את ההזדמנות לקנות נכס במחיר סביר באקלים חם, אמר. הוא הגיע לבר כדי ללמוד מאחרים שעשו את הצעד.
"לא פגשנו הרבה אנשים שחיים כך", אמר רוסלר. אחר כך הוא קנה סבב נוסף של משקאות ושילם עבורם בביטקוין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה