קריפטו

מנכ"ל צלזיוס מתפטר: חברת הקריפטו הישראלית תצא לדרך חדשה?

חברת הקריפטו שמקורה בישראל קרסה בחודשים האחרונים, ומי שיוביל את תהליך ההגנה מפני נושים הוא סמנכ"ל הכספים. המנכ"ל משינסקי המתפטר: "אמשיך לסייע לחברה בתהליך"
מערכת ice | 
צלזיוס (צילום מתוך האינסטגרם)
מנכ"ל חברת הלוואות הקריפטו צלזיוס (Celsius), אלכס משינסקי, הגיש מכתב התפטרות היום (שלישי), חודשיים וחצי לאחר שחברת הקריפטו הגישה בקשה להגנה מפני נושים בפשיטת רגל (סעיף 11).
התפטרותו של משינסקי תיכנס לתוקף באופן מיידי, אך הוא אמר בהודעה כי הוא ימשיך לסייע לחברה להשיג את "התוצאה הטובה ביותר" במשא ומתן עם הנושים.
"אני מצר על כך שהמשך תפקידי כמנכ"ל הפך להסחת דעת הולכת וגוברת, ואני מצטער מאוד על הנסיבות הכלכליות הקשות איתם מתמודדים חברי הקהילה שלנו", כתב במכתב. "מאז ההפסקה, פעלתי ללא לאות לעזור לחברה וליועציה להציב תוכנית עבור החברה להחזרת מטבעות לנושים בצורה ההוגנת והיעילה ביותר".

לאחר פרסום ההודעה, המטבע הקריפטוגרפי של החברה, ה-CEL, ירד יותר מ-7% בערכו, לפי CoinMarketCap.
נכון למאי האחרון, צלזיוס היתה אחד השחקנים הגדולים בתחום הלוואות הקריפטו עם יותר מ-8 מיליארד דולר בהלוואות ללקוחות וכמעט 12 מיליארד דולר בנכסים מנוהלים. החברה תשאיל את הקריפטו של הלקוחות לצדדים שלישיים שמוכנים לשלם ריביות בשמיים כדי ללוות אותו, ואז צלסיוס תפצל חלק מההכנסות הללו עם הלקוחות המופסדים.
מבנה החברה קרס במהלך מחנק רחב בתעשייה, מה שהביא להחלטה לשהיית המשיכות בחודש ביוני. הקריסה בשוק גרמה גם לחברות אחרות להקפיא נכסים ולפחות לשלוש להגיש בקשה לפשיטת רגל.
 
כפי שדווח בעבר ב-CNBC, חברת הקריפטו חוותה מגוון של מחדלים פנימיים שהובילו לסערה האחרונה שלה, על פי עובדים לשעבר ומסמכים פנימיים. עובדים רבים ציירו תמונה של לקיחת סיכונים, חוסר ארגון ומניפולציות שוק לכאורה.
בהגשה לבית המשפט לפשיטת רגל, כתבה ועדת הנושים הבלתי מובטחים, "...ההודעה מהיום היא צעד חיובי שיאפשר לחייבים, לוועדה ולכל שאר בעלי העניין להתמקד בקידום התיקים הללו במהירות ובמהירות. באופן יעיל."
בהגשה נאמר גם כי סמנכ"ל הכספים של החברה, כריס פרארו, ישמש כמנכ"ל זמני של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה