קריפטו

סם בנקמן-פריד מ-FTX מערער: השופט הרשיע אותי עוד לפני שהמשפט נגמר

סם בנקמן-פריד החליף את צוות ההגנה שלו ומגיש כעת ערעור על הרשעתו. הטענה: ההליך המשפטי היה נגוע במשוא פנים. על בנקמן-פריד נגזרו 25 שנות מאסר
שרון בירקמן | 
FTX (צילום shutterstock)
סם בנקמן-פריד (SBF), מייסד בורסת הקריפטו שהתמוטטה FTX, הגיש ערעור ב-13 בספטמבר על הרשעתו בעבירות הונאה, בטענה שההליך המשפטי היה נגוע במשוא פנים מצד השופט ובטעויות פרוצדורליות. הערעור הוגש לבית המשפט לערעורים של המחוז השני בארצות הברית. בנקמן-פריד מבקש משפט חוזר.
צוות ההגנה החדש של בנקמן-פריד, בראשות עורכת הדין אלכסנדרה שפירו, טוען שהשופט קפלן היטה את המשפט על ידי התבטאויות לא הולמות כלפי המושבעים. לטענתם, התבטאויות אלה הציגו את בנקמן-פריד כאשם עוד לפני תום ההליך המשפטי.
בלב הערעור עומדת הטענה כי הבעיות הכספיות של FTX היו פחות חמורות ממה שהוצג במשפט וכי ניתן היה להחזיר ללקוחות רבים את כספם בתהליך פירוק. לטענת ההגנה, כשהשופט מנע מהם להציג טענות אלה בפני המושבעים, נוצרה תמונה מעוותת של המציאות הפיננסית של FTX וכפועל יוצא – של בנקמן-פריד עצמו.

בנוסף, בערעור טוען בנקמן-פריד שהשופט מנע מההגנה להציג ראיות הנוגעות להשקעות שנעשו במטרה לייצב את החברה. בערעור טוענת ההגנה גם לבעיות פרוצדורליות, כמו מניעת גישה לראיות מזכות שהיו יכולות לתמוך בקו ההגנה של בנקמן-פריד.
בנקמן-פריד הורשע באוקטובר 2023 בעבירות הונאה וקשירת קשר שנבעו מקריסת FTX בנובמבר 2022. במרץ האחרון נגזר עליו עונש של 25 שנות מאסר על ידי השופט לואיס קפלן. בנקמן-פריד נמצא כעת במאסר ומעוניין במשפט חוזר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה