כסף וצרכנות

בשורה חשובה לחיילי המילואים: אלו ההטבות שבאוצר מתכננים להביא

פטור מתשלומי ארנונה, תוספת ימי חופשה ומתן שעת מילואים לבני ובנות הזוג של משרתי המילואים, הקלות אקדמאיות ומתן שובר נופש משפחתי - שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתכנן שורה של הטבות משמעותיות שיקלו על המשפחות שבן או בת הזוג משרתים במילואים
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום shutterstock, פלאש 90/ חיים גולדברג, יוסי אלוני)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בבשורה חשובה היום (שני) על שורה של הטבות משמעותיות שבאוצר בוחנים עבור משפחות משרתי המילואים. הדברים נאמרו במפגש עם פורום נשות המילואים, והשר הציג להן את טיוטת התכנית המקיפה לסיוע למשרתי ומשרתות המילואים מאז פרוץ המלחמה.
על פי האוצר, הצעדים שנבחנים כעת ואותם הציג השר כוללים מתן שובר נופש משפחתי, תוספת נקודת זיכוי, פטור מתשלומי ארנונה, הקלות אקדמאיות, שיעור זכויות חל״ד בחל״ת גם מעבר לשנה, מענק חודשי קבוע, תגמול מיוחד מעבר ל-60 ימים, תוספת ימי חופשה ומתן שעת מילואים לבני ובנות הזוג של משרתי המילואים, מתן עדיפות במכרזי מחיר מטרה, מתן עדיפות במכרזים וצעדים רבים נוספים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מסר בתום המפגש: "מאות אלפי ישראלים וישראליות, בנות ובני הארץ הזו, התייצבו עם פרוץ המלחמה לשירות מילואים בחזית ובעורף עם מטרה ברורה לנצח. כמדינה וכממשלה אנחנו מחויבים להם וכבר בתחילת המלחמה הכרזתי על צעדים תקדימיים ומענקים נוספים למשרתי ומשרתות המילואים ובני ובנות זוגם.
עוד הוסיף: "הצגתי בפני הפורום את טיוטת התוכנית המקיפה אותה אני מתכוון להביא לאישור בהקדם האפשרי. אני רואה במעטפת לאנשי המילואים ולמשפחותיהם משימה ראשונה במעלה ואני מציב את זה כמטרה מרכזית בתקציב 2024".

מפגש שר האוצר עם פורות נשות המילואימניקים. צילום: דוברות האוצר
מוקדם יותר נכח שר האוצר בטקס מינוי נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון שיכהן קדנציה נוספת לחמש שנים נוספות. השר הדגיש את אי מעורבותה של הממשלה באפשרות התפתחות של המשק הפרטי, והוסיף כי תקציב הביטחון יגדל דרמטית וחתם: "נידרש לעמוד יחד באומץ, להדוף לחצים וקמפיינים מפלגים ומסכסכים, להתעלם מרעשי רקע ולעשות את מה שנכון. את מה שנכון לאחדות העם ולכלכלה. תמיד צריך לעשות את מה שנכון, ובשעת מלחמה על אחת כמה וכמה".
כזכור, החלטת הממשלה שהתקבלה לפני שלושה שבועות להארכת כהונתו של פרופ' אמיר ירון בתפקיד הנגיד, הייתה למעשה כחלק מהצעתו של שר האוצר עצמו עוד במאי השנה שאמר בריאיון ל-ice כי "אם אתה שואל על הארכת כהונה של ירון לעוד קדנציה? אז זו בהחלט אופציה טובה אבל אני מסייג את הדברים כי לא דיברתי עם ראש הממשלה ועם ירון עצמו על הנושא ולכן יכול להיווצר מצב בו ירון לא ירצה או שראש הממשלה ירצה דמות אחרת. אבל בהחלט כהונה נוספת של ירון היא אופציה טובה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה