כסף וצרכנות

יום הצרכן הבין-לאומי: על מה הישראלים התלוננו בשנת 2022?

לכבוד יום הצרכן הבין-לאומי, המועצה לצרכנות מוציאה דוח שמעיד כי חזרנו להתלונן על שירותי תיירות, עברנו לקנות באונליין וכי ישראלים רבים ניסו השנה לבטל עסקאות רכישה
מערכת ice | 
קניות אונליין (צילום pixabay)
שבוע שעבר חל יום הצרכן הבין-לאומי ולכבודו המועצה לצרכנות הוציאה דוח תלונות לשנת 2022, בו היא מסכמת על פעילותה. במסגרת הדוח נמצא כי הייתה עלייה של 80% בהחזר הכספי לכיסם של צרכנים וכי חלה עלייה של 6% במספר התלונות משנת 2019.
משמע, בשנה החולפת המועצה טיפלה ב-65,823 פניות ובמסגרת זו הוחזרו 9,902,694 שקלים. לצד זאת, המועצה פעלה במסגרת הליכים ייצוגיים כדי להגן את זכויות הצרכנים ועל כן הצליחה להשיב סכום מעל ל-6.5 מיליון שקלים לציבור.
לצד זאת, המועצה מצאה כי מרבית הפונים אליה (92.5%) עושים זאת באמצעות טופס תלונה באתר, פחות מאחוז שולחים פניות בדואר או בפקס, 1.4% פונים בשיחה טלפונית ו-5% שולחים מייל.
השנה החולפת היוותה מעין "חזרה לשגרה" מבחינה צרכנית ועל נמצא כי התחום בו התקבלו הפניות המרובות ביותר היא בתחום התיירות עם קפיצה של 66% ביחס לשנת 2019 של לפני הקורונה. לצד זאת נרשמה עלייה של 57% בתלונות על שירותי מזון. מנגד, נרשמה ירידה בתלונות בתחום מכשירי חשמל, ואמצעי תקשורת.
בתחום מכשירי החשמל התלונות מאופיינות בתלונות על אי התאמה, איחורים באספקה ובהגעת טכנאי, ביטוח מכשירים וביטולי עסקה. בתחום התיירות נרשמו תלונות בעיקר על איכות השירות, הטעיה, סירוב לבטל עסקה ונושאים כספיים נוספים. לצד זאת בלטו גם נושאי היעדר מענה, איבוד מזוודות ועוד. בתחום המזון לא מפתיע כלל כי שלטו נושאי הריקול, המשלוחים ויוקר המחייה.
כמו כן, אופן הרכישה גם ניכר מהדוח ונצא כי מרבית הצרכנים התלוננו בעיקר על עסקאות באונליין, ועלו גם התלונות גד הדואר וחברות שילוח בין-לאומיות. כמו כן, נמצא כי החיפוש הפופולרי ביותר באתר המועצה הוא "ביטול עסקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה