כסף וצרכנות

מחיר הדלק בדרך להפתעת ענק: כמה תצטרכו לשלם?

בצלאל סמוטריץ' בהפתעה גדולה לנהגים: פרסם צו להפחתת הבלו על הדלק באופן שיבטל את עליית מחירי הדלק. הצו ייכנס לתוקפו בתוך כ-48 שעות ומחיר הדלק יוזל באופן מיידי למחירו לאחר ההוזלה הקודמת עליה החליט שר האוצר סמוטריץ׳ לפני כחודש
מערכת ice |  1
מחיר הדלק צונח (צילום vecteezy)
דשר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ החליט לפרסם היום (שלישי) צו להפחתת הבלו על הדלק באופן שיבטל את עליית מחירי הדלק. הצו ייכנס לתוקפו בתוך כ-48 שעות ומחיר הדלק יוזל באופן מיידי למחירו לאחר ההוזלה הקודמת עליה החליט שר האוצר סמוטריץ׳ לפני כחודש.
הממשלה ניסתה להשיג כבר מאמש ברגע האחרון לפני העלייה הצפויה במחיר הדלק בשיעור של 33 אגורות, הוזלה כאשר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מפעילים לחץ על שר האוצר בצלאל סמוטריץ' למנוע את העלאת הדלק בדרך לשיא של חצי שנה, כאשר האמצעי לכך הוא הורדת מס הבלו שהמדינה גובה.
יש לציין כי ההעלאה הצפויה במחיר צריכה להיכנס בתחילת החודש הבא, בלילה שבין שלישי לרביעי (1.2.2023) כלומר בחצות הלילה. על פי חדשות 12, ההערכה היא שיתקיימו דיונים בעניין כדי לראות מהיכן מוצאים את המקור התקציבי להטבה הזו, כאשר טרם יש תקציב מאושר.

המחיר החדש עתיד לעמוד על 7.17 שקלים. רק לפני כשבוע וחצי, סמוטריץ' הנחה להוריד את מס הבלו על בנזין כחלק מהתוכנית הכללית להורדת יוקר המחיה שהציג יחד עם נתניהו וכוללת גם הוזלה בתעריפי המים, החשמל, והארנונה והמחיר עמד על 6.84 שקל בלבד.
יש לציין כי המחיר מושפע מהממוצע בין מחירי הבנזין באירופה בימי המסחר שקדמו לעדכון, הזינוק בשער הדולר, עלייה במחירי הובלת המוצר והשינויים שחלו לרעה במחירי האנרגיה ובמחירי הנפט בעולם. מדובר במחיר הגדול מזה חצי שנה כאמור.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דלק
    גורבה 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהליטר דלק ירד ל 5 דקלים כמו פעם ואז כולם יהיו מרוצים
    סגור