כסף וצרכנות

יוקר המחיה: ירידה של 44% בקניית מצרכי מזון בסיסיים

סקר צרכנות בחן את השפעות עליית המחירים בישראל ומצא: כמחצית מהציבור הפחית או הפסיק לקנות מצרכי מזון בסיסיים, והרוב מעדיף לקנות מצרכים של המותג הפרטי  
מערכת ice | 
ירידה של 44% בקניית מצרכי מזון בסיסיים (צילום vecteezy)
מועדון הצרכנות הוט קידם סקר שבחן את התנהגותם של הצרכנים הישראלים בעקבות יוקר המחייה במגוון קטגוריות: שינויים בצריכה, בדיקת חשבונות וניהול פיננסי. מהסקר עולה שכמעט מחצית מהציבור (44%) הפחית/הפסיק לקנות מצרכי מזון בסיסיים כמו בשר, עוף, דגים, פירות וירקות בעקבות יוקר המחיה. שיעור משמעותי מדווח על הפחתה/הפסקה של קניית מוצרי חלב ושימורים, בעיקר בקרב בעלי שכר מתחת לממוצע.
בנוסף, 80% ממשתתפי הסקר הודו שבעקבות עליית המחירים הם מאמינים שיקנו פחות מותגים שהם רגילים לקנות. בהתאמה, כ-80% דיווחו שיעדיפו לרכוש מצרכים המיוצרים על ידי 'המותג הפרטי' בהיקפים כאלו ואחרים.
למעלה מ-80% מהמשיבים בסקר מדווחים כי הם או אדם אחר מבני ביתם בודק את החשבונות שמתקבלים בגין תשלומי אחזקת בית (חשמל, מים, שירותי תקשורת). נתון זה מאפיין בעיקר גברים נשואים/ות ובעלי/ות משפחות עם ילדים. שיעור המדווחים שבדקו את שלושת סוגי החשבונות גדל ככל שעולה הגיל. מנגד, כעשירית (8%-14%) מדווחים כי אינם בודקים כלל את החשבונות, ובפרט את חשבונות התקשורת (14%).

סקר הצרכנים בהוט
 
עוד עולה מהסקר שרק מחצית מהציבור בודק בקביעות קבלות לאחר קניות בסופרמרקט, וכשליש אינו בקיא בתשלומים או בעלויות אחזקת כרטיס אשראי. נתונים אלו מאפיינים בעיקר נשים בהשוואה לגברים. בנוסף, בכל הקשור לתשלום באמצעות האשראי, הרוב הניכר מבצע מעקב, כש-80% עוקב תמידית.
צביקה וילנאי, מנכ"ל מועדון הצרכנות הוט: "סקר הצרכנות שהובלנו אל מול הציבור הישראלי, ממחיש עד כמה יוקר המחייה משפיע על הצרכנים, ועל ההשלכות שצפויות להיות בהמשך בקרב המותגים הגדולים שממשיכים להעלות את המחירים. תפקיד הממשלה הוא לקחת אחריות ולפעול להורדת המחירים באופן מידי ובכל התחומים. מועדון צרכנות הוט שם לעצמו מטרה להוזיל את יוקר המחיה עבור עמיתיו ולהעצים אותם כצרכנים, וכך נמשיך להשגת המטרה". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה