כסף וצרכנות

יוקר המחייה: אלו מוצרי המותרות שמחירם דווקא ירד השנה

מחירי הכסף והזהב רשמו ירידות משמעותיות בחודשים האחרונים של כ-17.5% ו-28% בהתאמה  - מחירם כיום נמוך אפילו יותר ממחירם בראש השנה אשתקד
מערכת ice | 
אורית שיפמן מנכלית ארק טרייד (צילום יחצ)
האינפלציה בישראל, כמו במרבית מדינות העולם, מרימה ראש בחודשים האחרונים. בעוד רוב המוצרים מתייקרים, מתברר שמחירי הזהב והכסף דווקא ירדו בשנה האחרון. כך עולה מנתוני חברת ARK TRADE המפתחת פלטפורמה דיגיטלית למסחר בסחורות ומבוססת על בינה מלאכותית. על פי הנתונים, מחירי הזהב והכסף רשמו בחודשים האחרונים ירידות חדות של כ-17.5% ו-28% בהתאמה, והם נסחרים כיום במחיר נמוך יותר מזה שהיה בראש השנה אשתקד.
הזהב נסחר במספר בורסות ברחבי העולם, כשהעיקרית היא ה- CME בארה"ב. מחירו זינק לשיא שנתי של 2,043 דולר כתגובה לפרוץ המלחמה באוקראינה. מאז מחירו ירד בכ-17.6% וכיום הוא נסחר ברמה של 1,683.5 דולר לאונקיה. על פי נתוני ARK TRADE, מחירה של אונקיית זהב נמוך כיום בכ-8% מזה שהיה בערב ראש השנה הקודם, שאז נסחרה במחיר 1,833.7 דולר.
בדומה לזהב, גם כסף נסחר באמצעות חוזים עתידים בבורסות ה-CME. למרות שבטווח הארוך הוא נסחר במגמה דומה לזהב, בשנה האחרונה מחירה של אונקיית כסף ירד בצורה חדה יותר בהשוואה לזהב. כיום נסחרת אונקיית כסף במחיר 19.38 דולר לאונקיה, ירידה של כ- 28% מהשיא השנתי שנקבע בחודש מרץ האחרון. על פי נתוני ARK TRADE, מחיר הכסף זול משמעותית גם ביחס למחירו בערב ראש השנה הקודם, אז נסחרה אונקיית כסף בכ-24.8 דולר.
אורית שיפמן, מנכ"לית ARK TRADE אמרה: "מערכת הבינה המלאכותית שלנו מעניקה משקל משמעותי להשלכות פרמטר ה'משברים עולמיים' על מחירי סחורות. במהלך השנה ראינו כי סחורות רבות הושפעו מהמשבר באוקראינה וממשבר האקלים, וכעת מתבהר שהגורמים המשמעותיים שתומכים בירידת מחיר הכסף והזהב הם האינפלציה הגואה, העלאת ריביות והתחזקות הדולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה