כסף וצרכנות

אושר פיקוח על הסחר גם במטבעות וירטואליים, הבנקים ישתפו פעולה עם הביטקוין?

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר דרש מהבנקים להכיר ברשימת העוסקים שיקבלו על עצמם את חובות הצו לפני מועד התחילה כגופים מפוקחים, ואמר כי לפיקוח על הבנקים יש חשיבות בהתוויית מדיניות זו
ארנולד נטייב | 
מטבעות דיגיטליים (צילום pixabay)
ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה היום (שלישי) בתום סדרת דיונים, את צו איסור הלבנת הון (חובות זיהוי, דיווח וניהול רישומים של נותני שירותי אשראי למניעת הלבנת הון ומימון טרור), שייכנס לתוקפו בעוד כ-8 חודשים.  
הצו נועד להתמודד עם הלבנת הון ולחשוף מלביני הון, באמצעות הטלת חובה על נותני שירותי אשראי לזהות ולאמת את הפרטים של הלקוחות שלהם, ולדווח, בהתקיים תנאים מסוימים, על העברות כספיות של אותם הלקוחות. מטרת התיקון הנוכחי לצו היא להחיל את משטר הלבנת ההון גם על נותני שירותים בנכס פיננסי, ובכך לאפשר להם לפעול כשחקנים משמעותיים נוספים בענף האשראי החוץ-בנקאי.
ההגדרה של שירות בנכס פיננסי שבתיקונים לצו, כוללת את כל הפעולות בנכסים פיננסיים דרך עיסוק, שאין בהם מתן אשראי, ובכלל זה, בין היתר, גם מתן שירותים לגבי "מטבע וירטואלי", מתוך כוונה לאפשר פיקוח על שירותים פיננסיים שאינם בנכסים מוחשיים. 
יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "פתיחת שווקים כשהיא מבוקרת ונעשית במידה הנכונה, היא דבר חשוב. אני רוצה שהבנקים יתנו רוח גבית לדבר הזה כי עליהם להסתכל לא רק על עצמם אלא על המשק הכללי. רוח המפקד בעניין הזה צריכה להיות של המפקח על הבנקים". 
ראש הרשות להלבנת הון, שלומית וגמן בירכה על אישור הצו: "בשורה של ממש למשק הישראלי ופעילות הפינטק. זה יאפשר לנו לעמוד בסטנדרטים הבינ"ל בצורה טובה יותר וליצור סביבה עסקית טובה יותר".
שגיא בקשי, מנכ"ל חברת הפינטק Coinmama מסר: ״חיכינו ליום הזה, ואנחנו מאוד מקווים שרגולציה מהסוג הזה תעזור גם לבנקים. בסופו של דבר, כאשר אזרח רוצה לשלם מס על רווחי ביטקוין ולא מצליח אפילו להעביר את הכסף למס הכנסה - כולם נפגעים. גם האזרח, גם הבנקים וכמובן קופת המדינה. כאשר השחקנים המרושיינים פועלים בשקיפות מלאה ומפוקחים ע״י הרגולטור בארץ, הבנקים בהחלט יכולים להיות רגועים, ואני קורא להם לשתף איתנו פעולה בנושא״.
שי דתיקה, מייסד שותף ונשיא חברת הקריפטו INX מדגיש: "השחקנים בשוק מבינים שהעולם השתנה ונקבעים חוקים חדשים ללא שום הודעה מוקדמת. אני מאמין שנמשיך לראות התחזקות בשוק המטבעות הדיגיטליים כתוצאה מכניסה של שחקנים חדשים. אימוץ טכנולוגיית בלוקצ'יין ויישומיה ע"י רגולטורים מובילים בעולם, כדוגמת רשות הניירות ערך האמריקאית  SEC, יוסיף לבניית האמון בקרב המשקיעים הפרטיים והמוסדיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה